یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت که طرح نظارت بر نمایندگان، مکانی امن برای افراد بیکار ایجاد می کند تا با خیال راحت به نمایندگان تهمت بزنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد نیز در مخالفت با طرح نظارت بر نمایندگان گفت: متاسفانه این طرح، اصل تفکیک قوا را زیر پا نهاده و در بسیاری موارد جای قوه قضاییه نشسته و مجلس را از جایگاه اصلی خود دور می​کند.

وی با بیان اینکه از رئیس​مجلس انتظار می​رفت که با طرح چنین مساله​ای مخالفت کند، طرح نظارت بر نمایندگان را در تضاد با اصولی از قانون اساسی خواند و گفت: وقتی در مجلس کمیته تحقیق و شعب داریم، چرا باید تهیه گزارشاتی علیه نمایندگان را به هیات دیگری بدهیم که شائبه سوء برداشت​های سیاسی دارد؟

عضو فراکسیون اقلیت با طرح این سوال که چطور می​توان نمایندگان را از شرکت در جلسات منع کرد؟، این طرح را در راستای تامین حریم امن برای مخالفان نمایندگان خواند که بتوانند هر تهمت و افترایی را به نمایندگان بزنند و زمینه​ای پرچالش را بیافرینند.

به اعتقاد وی، این طرح در هنگامه استیضاح وسوال از وزرا می​تواند تهدید آفرین باشد. کما اینکه تا کنون نیز اعمال فشارهایی شده است. از سوی دیگر این طرح منجر به محافظه کاری بین نمایندگان و کم کردن دامنه نظارتی آن​ها می​شود.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر انجام وظایف نمایندگی بوده است، پرسید: در کجای این طرح آمده است که اگر نمایندگان به وظیفه​شان عمل نکردند چه باید با او کرد؟ اگر وزیری باید استیضاح شود و نمایندگان از تخلفات آن چشم پوشی کنند، حکمش چیست؟

شهریاری در پایان گفت: نباید مکانی را برای افراد بیکار در نظر بگیریم که هرچه خواستند علیه نمایندگان بکنند و بگویند. تصویب این طرح توهین به جایگاه نمایندگان است. نباید خودمان استقلالمان را زیر سوال ببریم. برای دفاع از حقوق ملت، نباید به این طرح رای داد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    اینکه نظارتی نباشه که بدتره آقای نماینده. جای اینکه صورت سوال رو پاک کنید کاری بکنید که کسی تهمت نزنه
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    طرح محمل مناسبی است برای گرو کشی تخطئه و بعضا حذف آقایان پیشنهاد دهنده می دانستند کجاها بایستند و سد راه شوند