ماه نامه«نسیم­بیداری» در شماره اردبیهشت ماه خود پرونده­ای را به بازخوانی عملکرد آیت­آلله هاشمی رفسنجانی در دهه 80 اختصاص داده است. در این پرونده مصاحبه­ای نیز با محسن هاشمی انجام شده است.

 به گزارش خبرآنلاین اهم مطالب این گفت­وگو به این شرح است:

* چهره­ای همانند آقای­هاشمی که هم شخصیت سیاسی و هم شخصیتی مذهبی دارند بنابر تقاضاهای مردم در عرصه انتخابات حضور پیدا می­کنند. در انتخابات 84 نیز با توجه به انبوه تقاضاهای مردمی در این رقابت حاضر شدند تا مبادا این تصور ایجاد شودکه ایشان به تقاضاهای مکرر مردم بی­توجهی کرده­اند و یا به مسئولیت خود عمل نکردند و جا خالی داده­اند .

* خطبه 28 تیرماه 88، خطبه­ دلسوزانه ای بود و بعضی از مواردی که درخواست شده بود محقق شد. البته شاید سرعت آن با سرعت مدنظر ایشان متفاوت بود،اما نظام به این خطبه توجه کرد. نحوه برخورد با تظاهرات کنندگان و ...مورد تجدیدنظرقرار گرفت در حالیکه اگر میزان و نوع برخوردها کاهش پیدا نمی­کرد نظام با بحران مواجه می­شد .

*آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره تلاش کرده که اصل نظام­حفظ شود و کشور را در مسیری قرار بدهد که نظام، دچار مشکل نشود. حال بدنبال موضع گیری­ها ایشان امکان دارد برخی از این موضعگیری  خوششان بیاید یا اینکه خوششان نیاید. قطعاً رهبری و ستون­های انقلاب و دلسوزان درک می­کنند که این نگرانی­ها معطوف به چیست .

 

  /17217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 1
    کسی قدر ولایت فقیه ( رهبری معظم انقلاب ) را می داند که قدر آقای هاشمی را بداند . خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد