کارشناس هواشناسی: طوفان با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در راه همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به وزش باد شدید در همدان گفت: در پایان هفته سرعت وزش باد در همدان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ روح الله زاهدی با اعلام اینکه در آخر هفته بارش مجدد برف را در استان خواهیم داشت، افزود: وزش باد در طی سه شنبه در ایستگاه گنج نامه شهر همدان ۸۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه شدت وزش باد در استان افزایش و تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید، گفت: از روز پنجشنبه بارش‌ در استان داریم که اغلب در نقاط جنوبی استان رخ می دهد که این بارش ها در روز جمعه به صورت برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان خاطرنشان کرد: بارش ها تا جمعه شب ادامه دارد و می تواند کمک کند تا کمبود بخشی از بارش‌های سالانه جبران شود.

زاهدی اضافه کرد: از روز شنبه و یکشنبه دمای هوا مجدداً در استان کاهش یافته و دمای کمینه به منفی ۸ درجه سلسیوس خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در پایان یادآور شد: به علت وزش باد شدید و بارش برف در روزهای آینده، اداره کل هواشناسی استان همدان برای پایان هفته هشدار نارنجی را صادر کرده است.

لازم به ذکر است، در این نوع هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود به همین علت هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =