مهر نوشت:

مدیرعامل تعاونی میوه و تره بار استان تهران با بیان اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم سیب درختی به 3500 تومان رسیده است، گفت: قیمت هر کیلوگرم موز هم به طور ناگهانی دو برابر شده است.

حسین مهاجران با اشاره به گرانی نوبرانه ها در بازار، اظهار داشت: قیمت نوبرانه ها همچنان بالاست به طوریکه هرکیلوگرم توت فرنگی تا حدود 6 هزار و 500 تومان و هرکیلوگرم گوجه درختی با قیمت 7 هزار تومان به  فروش می رسد.

مهاجران با بیان اینکه قیمت سیب درختی همچنان رکورد می زند، افزود: میوه های زمستانه مانند سیب درختی با قیمتهای بالایی به فروش می رسند به طوریکه هر کیلوگرم سیب داخلی با قیمت 3500 تومان و سیبهای وارداتی با قیمت 2700 تومان در بازار میوه و تره بار به فروش می رسند.

وی به گرانی عجیب موز اشاره کرد و گفت: قیمت موز به طور ناگهانی از هر کیلوگرم 900 تومان به 1700 رسیده که حتما در خرده فروشی ها 2 هزار تومان است که این قیمت واقعی موز نیست.

مدیرعامل تعاونی میوه و تره بار استان تهران درپاسخ به این پرسش که آیا واردکنندگان عامل گرانی موز هستند، اظهار داشت: این بار واردکنندگان در این فاجعه نقشی نداشته اند و باید دید که این قیمت غیر کارشناسی از سوی چه نهادی اعلام شده است.

مهاجران در خصوص قیمت پیاز در بازار میوه وتره بار گفت: الان قیمت پیاز از قیمت عادی هم پایین تر رفته و در بازار تهران حداکثر هرکیلوگرم 200 تومان به فروش می رسد.

وی افزود: تمامی پیازها هم تولید داخل است، زیرا در کشور ده ها منطقه تولید این محصول وجود دارد که به زودی هم از استان اصفهان وارد تهران می شود.

 در برخی از استانها قیمت پیاز با افزایش زیادی مواجه شده و حتی گران تر از تهران به فروش می رسد.

/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    باسلام-به نظر بنده درج چنین خبری کذب محض می باشد وخبرنگار محترم جهت تشویش اذهان عمومی دست به چنین خبرپراکنی هایی زده است .چرا که دولت محترم حواسش کاملاً جمع قضایا بوده وهیچ نگرانی برای معیشت مردم ندارد.لطفاً در انتخاب خبر دقت کرده ومخصوصاً این خبرنگار را توبیخ نمائید. .
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    قیمت فروش توت فرنگی توسط کشاورز در شهرستان بهشهر کیلویی 1500 تومان است
  • کارمند IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    موز باید تحریم شود و کسی نخرد
  • معلم بازنشسته زیرخط فقر IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    وقتی پیاز وسیب زمینی کیلویی 1000تومان باشد موزکیلویی 3000هم خیلی ارزان است .
  • وارد کننده قدیم موز از کشور اکوادر IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    موز میوه ای ست خارجی و کلی هزینه ها پرداخت می شه تا به دست مصرف کننده در ایران برسه براتون میگم 1-پرورش میوه در مبدا شامل نگهداری آفت زدایی کود و .... تا موزش سالم بسته بندی بشه 2- هزینه بسته بندی کارتن شستشو و آفت زادیی نهایی در مبدا 3-حمل و بارگیری به مقاصد بندر و گمرکات خروجی مبدا 4-هزینه حمل توسط کشتی 5-خرید توسط تاجران ایرانی شامل هزینه های فوب با خرید دلار آزاد ، گمرکی ،انبار داری، مالیات ،برق،دموراژ و .... 6-هزینه حمل تا سردخانه تازه اگه طرف از خودش سردخونه نداشته باشه 7-هزینه رنگ آوری که چه بسا 10 درص از کل بار موز سبز نابود می شه که تاجر ایرانی چوبش رو می خوره 8-کسر هزینه حمل تا میدان بار از تاجر 9-کسر هزینه کمسیون اتوسط بار فروش از تاجر ورشکسته قضاوت با شماست؟؟؟