رییس پیشین موساد گفت: حملۀ هوایی اسراییل به ایران «احمقانه‌ترین چیزی است که تا کنون شنیده است».

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: رییس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی طی کنفرانسی که در دانشگاه هبرو بیت‌المقدّس برگزار شد احتمال حملۀ نیروی هوایی اسراییل در آینده به تأسیسات هسته‌ای ایران را «احمقانه‌ترین چیزی» توصیف کرد که شنیده است.  

حضور روز جمعۀ «میر داگان» به در یک کنفرانس دانشگاهی مهم، نخستین حضور عمومی او پس از ترک پست ریاست سازمان موساد در اواخر سپتامبر 2010 بوده است.  

داگان گفت که ایران تأسیسات هسته‌ای پنهانی دارد که در کنار تأسیسات غیر نظامی و قانونی‌اش در حال فعالیت هستند و ادامه داد آن‌ها تأسیساتی قانونی و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، که به موجب حقوق بین‌الملل هر حمله‌ای به این تأسیسات «آشکارا غیر قانونی» است.  

ایران 2011، عراق 1981 نیست
رییس اسبق موساد تأکید کرد که حمله به ایران با حملۀ هوایی موفق اسراییل به رآکتور هسته‌ای عراق در سال 1981 متفاوت است. ایران تأسیسات هسته‌ای خود را در نقاط مختلفی در سراسر کشور پخش کرده، اقدامی که آغاز حمله‌ای مؤثر را برای اسراییل دشوار ساخته است.

آغازش معلوم است اما پایانش خیر!
داگان تأکید کرد در توانمندی نیروی هوایی ارتش اسراییل شکی نیست، اما در امکان‌پذیری اتمام این مأموریت و دستیابی به تمامی اهداف تردیدهایی وجود دارد. 

هنگامی‌که از داگان سؤال شد در دورۀ پس از حملۀ اسراییل به ایران چه اتفاقی می‌افتد، گفت: جنگ با ایران. این چیزی است که ما دربارۀ آغاز جنگ می‌دانیم اما نمی‌دانیم چگونه خاتمه خواهد یافت. 

او گفت ایرانی‌ها برای ماه‌ها توان پرتاب موشک به اسراییل را دارند و حزب الله می‌تواند ده‌ها هزار موشک و صدها موشک دور برد پرتاب کند.  
رییس پیشین موساد افزود تهران همزمان می‌تواند حماس را فعال ساخته و این خطر نیز وجود دارد که سوریه نیز به جنگ بپیوندد. 

/27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نا شناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    1 0
    امروزه ایران در دنیا به عنوان یکی از کشورهای ابرقدرت شناخته شده
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    1 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست .عرض خود میبری و زحمت ما میداری.