چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب در سال جهش تولید در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ عنوان کتاب با حمایت از نویسندگان استان طی سالجاری چاپ و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، ابراهیم شریفی افزود: برای حمایت از چاپ این تعداد کتاب ۸۲ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد.
وی تصریح کرد: در قالب این ۱۰۰ عنوان، چهار هزار و ۴۴۴ جلد کتاب چاپ شد، که با توجه به گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ و نشر تعداد تیراژ این کتب نسبت به سال با کاهش روبرو بود.
به گفته شریفی، سال گذشته ۹۰ عنوان کتاب در استان به مرحله چاپ رسید که برای حمایت از این تعداد کتاب ۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌های چاپ شده در سالجاری از سوی نویسندگان چاپ اولی تالیف شده است، اظهار داشت: تلاش شد تا از نویسندگان جوان و از موضوعاتی که متناسب با نیاز روز جامعه باشد، حمایت شود.
شریفی با بیان اینکه ۶ عنوان از کتاب‌های چاپ شده مرتبط با مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: «پرواز بغداد- بهشت» و «پرسه در غبار» از جمله کتاب‌هایی است که با این موضوع چاپ شده است.
وی به تلاش محققان استان در تالیف  کتاب‌هایی با موضوع شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز چهار جلد کتاب تدوین و چاپ شده که از جمله آن می‌توان به کتاب‌های «چگونه با اضطراب کرونا کنار بیاییم» و «دغدغه‌های شایع کرونایی» اشاره کرد.
شریفی ادامه داد: سایر کتاب‌های چاپ شده نیز با موضوعات دینی، قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، ادبیات و شعر، اقتصادی و موضوعات عمومی است.
شایان ذکر است بنا بر آخرین آمار ارائه شده از سوی لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم عناوین کتاب‌های منتشر شده استان چهارمحال و بختیاری هفت صدم درصد و سهم شمارگان از کتاب‌های منتشر شده این استان نسبت به کل کشور، پنج صدم درصد است.
همچنین سرانه عناوین کتاب‌های منتشر شده در استان به ازای هر نفر نسبت به کل کشور ۷۷ صدم درصد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =