۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
حمایت جدی از بخش خصوصی در دستور کار

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: حمایت جدی از بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کهگیلویه،پنجاه و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار استان با دستور کار پیگیری مصوبات جلسه قبل و بحث و بررسی در خصوص ایرادات و اشکالات وارده بر آیین نامه اجرایی قانون اصلاح تبصره ۱ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوبه ۲۰/۱/۱۳۹۱ هیئت وزیران و تاثیر اجرای آن بر حوزه کسب و کار، در سالن جلسات طبقه ۳ اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
استاندار استان در این نشست بابیان اینکه حمایت از بخش خصوصی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، گفت: بخش خصوصی تاثیرگذارترین حوزه در امر توسعه، سرمایه‌گذاری و اشتغال است. حسین کلانتری عنوان کرد: ما معتقدیم حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذار، یک اولویت مهم است که باید مورد توجه همه دستگاهها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای رونق بخش نوپای خصوصی، متولیان این بخش نیز باید تحرک و پیگیری بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: این حمایت همه جانبه باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش و مثبت اندیشی در بخش خصوصی خواهد شد که نتیجه آن رونق و تحول است.
در ادامه جلسه رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ دارا بودن حدود ۹۰ درصد جنگل، مراتع و منابع طبیعی، دارای شرایط خاص و پتانسیل بالایی است. ‏
جبار کیانی عنوان کرد: ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است که  نمی توانیم از این منابع در جهت رونق واشتغالزایی استفاده کنیم.
وی افزود: در بخش سرمایه گذاری، همواره مهمترین مشکل وجود معارضات محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای است که هر چند  آنها طبق قانون وظایفی دارند؛ اما در بسیاری از مواقع این معارضات باعث زحمت بسیار برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی می‌شود.
کیانی تصریح کرد: امیدواریم با تصمیم‌گیری اساسی و تصویب مصوبه کارساز، راهکاری اساسی برای حل این معضلات و گشایش در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب و کار ایجاد شود.
در ادامه جلسه و پس از  توضیحات کارشناسان و مدیران ادارات مربوطه، استاندار در خصوص مشکلات بخش شیلات عنوان کرد: برای هر مشکلی باید به صورت مستند گزارشات تهیه تا به صورت موردی برای رفع هر مشکل پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
کلانتری یادآور شد: برای رفع مشکل معارضات در اجرای طرحها، اصلاحیه ماده ۴۷ کارساز است و باید طبق آن به موارد موجود رسیدگی شود.
وی افزود: در هر طرحی که مالکیت منابع طبیعی محرز است این اصلاحیه راهکار لازم را ارائه کرده و منابع طبیعی باید پاسخگوی استعلامات باشد و در مواردی که معارضات وجود دارد و مالکیت مشخص نیست نیز باید طبق قانون بررسی ها و پیگیری های لازم انجام شود.
کلانتری در خصوص معافیت مشکل بیمه واحد های گلخانه ای عنوان کرد: با مسئولیت خودم و با توجه به تصمیمات ستاد تسهیل تا تعیین تکلیف قانونی، این واحدها باید مشمول معافیت بیمه قرار گیرد.
وی از مدیر تامین اجتماعی خواست این موضوع به همه شعب ابلاغ شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =