پانا نوشت:

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز گذشته که با حضور رییس جمهور در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح شد با حاشیه های جالبی همراه بود که در ذیل آمده است.

*ورودی درب مصلی را به دلیل حضور رییس جمهور و ممانعت از ورد ماشین های غرفه داران با نیسان های جمع آوری بازیافت بسته شده بود.

*دورتادور مصلی امام خمینی (ره) را بنرهای تبلیغاتی یکی از بانک دولتی پر کرده بود.

*نمایشگاه کتاب با سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی چنداز کلام الله مجید با حضور احمدی نژاد، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بختیاری وزیر دادگستری و چمران رییس شورای شهر تهران و برخی از مسئولان وزارت ارشاد افتتاح شد.

*در هنگام ورود رییس جمهور حضار سالن با مشت های گره کرده و سردادن شعارهای "صلی علی محمد عزیز رهبر آمد"، " خامنه ای وارث پیغمبر است" و " خامنه ای زنده باد احمدی پاینده باد"  از وی استقبال کردند.

*وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای کار به آمارهای مهمی از نمایشگاه کتاب سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه سال گذشته 66 درصد افراد بازدید کننده مجرد بودند که امسال دعا می کنم با بحث مسکن و اشتغال که برای آنها فراهم می شود ازدواج کنند.

*وزیر فرهنگ با بیان اینکه مطالعه کتاب شهرستانی ها  از تهرانی ها بیشتر است با شعر زیر سخنان خود را پایان داد.

هرکی به حرف دل ما گوش کند/هر چه از هر که شنیده فراموش کند

*اجرای تواشیح به زبان فارسی، انگلیسی، هندی و عربی از دیگر برنامه های بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران بود که به دلیل اجرای مناسب برخی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکان دادن سر خود این گروه را همراهی می کردند.

* وقتی مجری از احمدی نژاد خواست تا در صحنه حاضر شود رییس جمهور برای رفتن به روی سن و سخنرانی اجازه گرفت.

*در ابتدای سخنرانی رییس جمهور یک از حضار با صدای رسا به رییس جمهور گفت: ای بازوی توانمد رهبری از سوی تمام حضار در سالن به خاطر دولت خدمتگذار به شما یک جلد کلام الله مجید هدیه می دهم.

/27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =