۱ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
ماهواره فضایی اروم‌ست رونمایی شد

با حضور نمایندگان مجلس، ماهواره فضایی اروم‌ست در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از ماهواره فضایی اروم‌ست با تاکید بر اینکه در راه پیشرفت و مجاهدت علمی حمایتگر بخش خصوصی که مجاهدانه در این عرصه تلاش می کنند، خواهیم بود، گفت: مصادف شدن این رونمایی در عرصه علمی با حلول ماه رجب و دهه فجر برای ما خوش یمن است و امیدواریم این تقارن به استقلال و پیشرفت کشور در حوزه فضایی بیانجامد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیشرفت علمی، عنوان کرد: ایشان تاکید دارند که توقف در حوزه پیشرفت علمی معنا ندارد و به همین دلیل ما به عنوان سرباز ولایت باید با اعتقاد راسخ به این باورها در راستای پیشرفت علمی تلاش خود را دوچندان کنیم،ما باید به قدری در حوزه علمی پیشرفت داشته باشیم که اگر روزی افرادی بخواهند از دانش روز دنیا مطلع شوند مجبور به یادگیری زبان فارسی شوند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی حامی حوزه پژوهش و دانش خواهد بود، گفت: نباید از عدم حمایت بخش دولتی دلسرد شد و این نوید را به شما می دهیم که در برنامه هفتم توسعه حمایت ویژه‌ای از حوزه پژوهش داشته باشید.

نیکزاد رونمایی از ماهواره فضایی اروم‌ست که نخستین منظومه فضایی ایران نیز به شمار می آید، جلوه مجاهدت علمی، خودباوری و "ما می‌توانیم" خواند و وعده حل مشکلات عدیده در حوزه فضایی را در مجلس شورای اسلامی داد. با اشاره به مشکلات عدیده پیش رو در حوزه فضایی قول رسیدگی به مشکلات را از طریق مجلس شورای اسلامی وعده داد.

وحید جلال زاده، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شان نزول این جلسه آیین رونمایی از نخستین منظومه ماهواره‌ای بخش خصوصی کشور است که به دست جوانان غیور و دانشمند است.
وی در رابطه با تکیه و اعتماد به جوانان ادامه داد: جوانان همان‌هایی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند اگر به جوانان اعتماد کنید، آنان هیچگاه پشت شما را خالی نخواهند کرد.
نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: ما در هر زمینه‌ای که به جوانان اعتماد کردیم جواب خود را گرفتیم.
جلال زاده اضافه کرد: طی چند ماه گذشته پیگیر تکمیل این ماهواره که ما این موضوع را پیگیری و بررسی می کردیم که محل آن نیز پارک علم و فناوری ارومیه بود و خوشبختانه با همراهی دوستان در ایام دهه فجر به مرحله اجرا رسید.
وی با تاکید بر اینکه این جوانان به حمایت جدی نیاز دارند گفت: به جز چند شرکت محدود در دنیا که این تکنولوژی را در اختیار دارند و با در اختیار داشتن منابع مالی فعالیت‌های خود را از سالیان گذشته آغاز کرده و توانستند ماهواره های منظومه ای را در مدار لئو قرار دهند، ما نیز به کمک جوانان این کشور به این موفقیت دست یافتیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعاً در صورت حمایت، این جوانان می توانند پیشرفت کنند و من از شما مصرانه تقاضا دارم به کمک و یاری این جوانان بشتابید، زیرا چندین شرکت از کشورهای خارجی درخواست ارتباط با این جوانان را دارند و آمادگی خود را بابت راه اندازی یک شرکت با جوانان ما و تامین همه هزینه‌ها را اعلام کرده اند.

جلال زاده افزود: با این حال جوانان تا همین لحظه اعلام کردند که ما می خواهیم در سرزمین خودمان، ایران به نتایج بزرگ دست یابیم.

وی این ماهواره فضایی را حاصل تلاش و زحمت سالیانه این دوستان دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به کمک این جوانان نیاییم، به مشکل بر خواهیم خورد ضمن اینکه رونمایی امروز، نمادی از همت بلند جوانان و حجتی پایان یافته برای ماست تا به کمک این جوانان بیاییم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =