تصمیم تازه بایدن درباره فرزندان و نزدیکان قذافی

ایسنا نوشت:رئیس جمهوری آمریکا امروز (جمعه) به کنگره ابلاغ کرد که تصمیمی مبنی بر تمدید تحریم‌ها برای یک سال دیگر علیه فرزندان و نزدیکان معمر قذافی و شخصیت‌های نزدیک به وی اتخاذ کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در متن پیام خود که در پایگاه کاخ سفید منتشر شده، اعلام کرد، اوضاع در لیبی تهدیدی استثنائی و غیرعادی برای امنیت ملی و سیاست خارجه آمریکا است.

در این سند بر لزوم اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از سوء استفاده از اموال و دیگر نقض‌ها از سوی خانواده معمر قذافی (دیکتاتور سابق لیبی) و افراد مرتبط با آنها و نیز افرادی که مانعی در مقابل آشتی ملی در لیبی ایجاد می‌کنند، تاکید شده است.

بدین ترتیب، قوانین ویژه‌ای که از ۲۵ فوریه ۲۰۱۱ وجود داشت، برای یک سال دیگر تمدید شد. این تحریم‌ها را برای نخستین بار باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا کرده بود.

بر اساس این دستور که هر ساله باید تمدید شود، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی علیه تمامی فرزندان قذافی و اعضای اصلی دولت وی و آن افرادی که به هر نحوی در نقض‌ حقوق بشر در لیبی نقش داشته‌اند، إعمال می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    تحریمها شامل تمام کسانی درنقض حقوق بشر در لیبی دست داشته اند اعمال شود اینو امریکا میگه از اون طرف دنیا امد دخل لیبی را اورد تمام زیر ساخت هاش را بمباران کردو با وجود دو تا حکومت ودو تا پایتخت در لیبی البته با همت امریکا جنگ داخلی را در لیبی دائمی کرد حالا ازحقوق بشر صحبت میکند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    وادار کردن بعضیا به رعایت حقوق بشر کار بسیار خوبیه . کارشون خیلی درسته
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    ملت لیبی در مقابل معمر قزافی شورش کرد و از ( پلیس جهانی )کمک خواستند ، پس شرط انسانیت ، همین بود که نیروهای امریکایی به کمک ملت لیبی شتافتند .