محسن رضایی در کتاب «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی» به نقد دولت های گذشته پرداخته و دو نامه مهم را برای نخستین بار منتشر کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی اعلام کرد: در این کتاب به دو رویارویی سیاسی در زمان انقلاب و رویارویی نظامی در دفاع مقدس اشاره شده و آمده است: امروز در یک رویارویی اقتصادی با غرب وارد شده‌ایم.

در این کتاب نامه ای به محمود احمدی نژاد انتشار یافته ـ که در سال 1387 یعنی تقریبا 3 سال پیش نوشته شده ـ که نگاهی به عقب‌ماندگی، فقر، بیکاری و تورم، تبعیض و بحران هویت و ضعیف ماندن نهادهای اجتماعی از قبیلِ خانواده، تربیت و آموزش در جامعة دارد و به نقد نظریه جامعه مدنی و جامعه دولتی می پردازد.

در قسمتی از این نامه آمده است:

«نظریه‌های جامعه مدنی و جامعه دولتی نتوانسته است تحلیل درستی از مشکلات فوق ارایه و راه‌حل‌های اساسی، پیشنهاد نماید، با وجود آنکه به اندازة کافی در مسند قدرت هم بوده است. این نظریات نه تنها در تبیین جامعة ایرانی ـ اسلامی با بن‌بست روبه‌رو شدند بلکه در ارایه مدل و الگو و پس از آن در مدیریت و برنامه‌ریزی هم با مشکلات مواجه گردیدند.»

همچنین در بخشی از نامه محسن رضایی به مقام معظم رهبری در سال 1372 ـ تقریبا 18 سال پیش ـ در خصوص ضعف های دولت هاشمی رفسنجانی و هشدار به این دولت در کتاب رویارویی سوم آمده است:

«من به روشنی می‌بینم که چگونه تکنوکرات‌ها که از اساس مخالف روحانیت و ایشان هستند دارند با ده‌ها اقدام بی صدا ریشه حاکمیت سیاسی روحانیت را در این کشور تضعیف می‌کنند و با بی وفایی کامل نسبت به آقای هاشمی و روحانیت به آن سویی که خودشان می‌خواهند، نظام را می‌کشانند.»

وی در بخش دیگری از نامه می نویسد: «من به عنوان یک سرباز روحانیت دست جنابعالی را می بوسم که آقای هاشمی را از این خطر بزرگ نجات دهید».

گفتنی است، کتاب «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی» که چندین مطلب منتشر نشده دیگر در خود دارد در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و توسط انتشارات «کمیل» عرضه خواهد شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    3 1
    آیا آقای رضایی به این موضوع اشاره کرده اند که بسیاری از مشکلات ما از خودکامکی یک عده و تفسیر رای با ابزار مختلف کنترل سیاسی و اجتماعی است؟
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    2 0
    اگه رضايي خودشو از بعضي شخصيتها يا قدرتها جداكنه فرد مفيدتري براي ايران ما خواهدبود
  • بدون نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    2 0
    خیلی بد تیتر زدید هاشمی هم توی تیتر می اوردید.البته از شما دور از انتظاز نبود.
  • بدون نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    3 0
    کدام غرب رامی گوید،همان غربی که آقازاده ها دردامن آنهالم داده اند. انلاین ازشاهکارهای آقازاده ها هم بنویس .هرچندکه نمی توانی...
  • reza IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    3 0
    آقا ما شخصیت تکراری نمی خواهیم از اول انقلاب 100 نفر بودن تا الان تمام پست ها رو گرفتن خداییش فردا پیش خدا چه جوابی دارن بدن؟ میدونم مطلب من چاپ نمیشه چون شما دوست دارین ازتون تمجیدبشه نه انتقاد