قشم بهترین نقطه برای تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با تأمین زیرساخت‌ها، قشم بهترین نقطه برای تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، شهرام رضایی در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: موقعیت استراتژیک جغرافیایی و دسترسی آسان به آب‌های بین المللی و اقدامات صورت گرفته جهت تأمین پیش نیازهای واحدهای پتروشیمی، از مهمترین مزیت‌های قشم جهت سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: با توجه به حرکت جهان به سوی کاهش خام فروشی و تولید و عرضه محصولات نفتی با ارزش افزوده، جهت افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت‌ها و ذخایر نفت و گاز موجود نیازمند هدف گذاری و طرحی جامع هستیم.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: با اقدامات زیرساختی صورت گرفته، تأمین پیش نیازها و اتصال قشم به خط لوله سراسری گاز امروز هیچ کمبودی در زمینه تأمین خوراک برای واحدهای پتروشیمی در جزیره قشم وجود ندارد.
به گفته رضایی؛ پنج طرح پتروشیمی در منطقه آزاد قشم مورد حمایت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران قرار دارد که در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی نیز داشته‌اند.
وی تصریح کرد: نقشه راه و طرح جامع پتروشیمی تهیه شده برای منطقه آزاد قشم با هدف تولید استاندارد، صادرات و افزایش ارزش افزوده آماده شده و می‌تواند این جزیره را تبدیل به هاب جدید پتروشیمی در کشور شود.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه موقعیت ویژه گردش آب در سواحل جزیره قشم و عدم نیاز اسکله‌ها به لایروبی،  هزینه پهلودهی کشتی‌های غول پیکر را به حداقل کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد:  قشم پتانسیل و ظرفیت بالایی برای تبدیل به آب و کانون تولید محصولات پتروشیمی داراست.
رضایی در پایان گفت: مطالعات جهت شکل گیری هاب پتروشیمی در شمال جزیره قشم «سلخ» دارای پیوست زیست محیطی است و تاکنون پنج طرح با ظرفیت تولید ۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تن تولید محصولات با هدف تکمیل زنجیره ارزش متان و متانول در دستور کار قرار گرفته است.
سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم امروز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسوولان و صاحب‌نظران این حوزه آغاز به کار کرد.
گفتنی است، قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =