فیلم «اخطار پنج روزه» ساخته رضا استادی، کلید خورد

ناصر علاقبندان (خبرنگار با سابقه سیاسی رسانه‌ها)، بازیگر اصلی فیلم «اخطار پنج روزه» با کارگردانی رضا استادی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمبرداری «اخطار پنج روزه» با کارگردانی رضا استادی در مرحله مینابی تهران آغاز شد.

استادی که پیش از این فیلم‌های کوتاه «قوش قابان»، «مادر پُرمشغله»، «پارکینگ مزاحم» و «نقطه زیر صفر» را ساخته، در این فیلم، داستان زوجی سالمند را روایت می‌کند که زندگی آرام و عادی خود را در غیاب فرزندان‌شان سپری می‌کنند، حتی بیماری کرونا هم تغییری در روند زندگی آن‌ها نداشته است. آن‌ها دو فرزند پسر و یک فرزند دختر داشته‌اند که سال‌ها پیش پدر و مادر خود را ترک کرده‌اند. در چنین شرایطی، روزی، اخطارِ پنج روزه از دادسرا به دست آن‌ها می‌رسد که خبر از تغییری جدی و مهم در روند ساکن و معمول زندگی آن‌ها می‌دهد.

در این فیلم، ناصر علاقبندان نقش اصلی مرد را ایفا می­‌کند. او از بازیگران تئاتر دهه ۶۰ در شهر مشهد است که سابقه همکاری با هنرمندانی همچون داریوش ارجمند، رضا صابری، شاپور سرابی، مرحوم رضا سعیدی، حسین نوری و... را دارد.

وی از دهه ۷۰ در نشریات مختلف مشهد و تهران به عنوان روزنامه‌نگار سیاسی و اجتماعی قلم زده و از سال ۱۳۸۵ به عنوان روزنامه‌نگار و خبرنگار سیاسی با روزنامه همشهری همکاری داشته است. «دشت خاموش» ساخته محمود بهرامی نیز آخرین حضور وی در مقام بازیگر بوده است.

این فیلم نیمه بلند، اثری داستان‌گو با حال و هوایی اجتماعی و شهری با نگاهی کاملاً رئالیستی است که فیلمنامه آن در شهریور سال ۱۳۹۴ نوشته و در طول سال‌های گذشته بارها نسخه‌های مختلفی از آن بازنویسی و تکمیل کرده است. بخش‌­های مهمی از این فیلم در بافت‌های فراموش شده و بخش‌های کم‌تر دیده شده شهر تهران مقابل دوربین خواهد رفت.

فیلم «اخطار پنج روزه» ساخته رضا استادی، کلید خورد
ناصر علاقبندان در «اخطار پنج روزه» 

در حال حاضر، گروه سازنده این فیلم در محله مینابی، مشغول فیلمبرداری هستند و ادامه کار در محله اتابک صورت خواهد گرفت. در ساخت «اخطار پنج روزه»، ناصر علاقبندان، محبوبه حبیب‌الله‌زاده و مصطفی صادقی، ایفاگر نقش‌های اصلی هستند. لیلا همدم‌علی، معصومه قهرمانی، حسن موسی‌زاده، ابوالفضل رحیمی، محمد سوری و.... به عنوان دیگر بازیگر حضور دارند.

«اخطار پنج روزه» بر اساس فیلمنامه‌ای از رضا استادی، به تهیه‌کنندگی وی، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری مهدی حیدری (مدیر فیلمبرداری)، حسین معتمدی (مدیر صدا)، امیر استادی (مدیر تولید)، سینا روح (طراح صحنه و لباس)، نگین بیاتیان (عکاس و تصویربردار پشت صحنه)، حمیده جهانگیر (برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان)، پارسا شیرزادی (دستیار فیلمبردار) و معصومه قجر (تامین هنروران) و... در دست تولید است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =