حاصل فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در اروند ۱۸۷۸ شغل مستقیم و غیرمستقیم است

معاون سرمایه گذاری و توسعه ی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به راهبرد مهم این سازمان در سال جهش تولید در بحث فعال سازی واحدهای تولیدی راکد در منطقه، گفت: حاصل فعال سازی واحدهای راکد در سال جاری ایجاد هزار و ۸۷۸ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در آبادان، سید علی موسوی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح دو کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی آبادان که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مسئولان انجام شد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ پروژه تولیدی در منطقه افتتاح و به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: امروز نیز پانزدهمین و شانزدهمین پروژه از مجموعه پروژه های سال جهش تولید در سرزمین فتح را در منطقه آزاد اروند افتتاح کردیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در مجموع ۲۶۳ میلیارد تومان و ۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری در قالب ۱۶ پروژه انجام شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این واحدهای تولیدی که پیش از این راکد شده بودند، برای ۴۴۲ نفر به طور مستقیم و هزار و ۴۳۶ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه ی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: این واحدهای تولیدی علاوه بر بحث اشتغال منطقه در زمینه ی تنظیم بازار و تأمین کالاهای مورد نیاز منطقه و استان نیز بسیار اثرگذارند.

موسوی، با بیان اینکه در موضوع افتتاح این پروژه ها دو ویژگی عمده مد نظر است، گفت: اولویت نخست ما فعال سازی واحدهای راکد بود، زمانی وقتی وارد شهرک صنعتی آبادان می شدیم شاهد رونق کارها نبودیم اما امروز با تلاش و همراهی بخشهای مختلف، شاهد فعالیت واحدهای صنعتی و یا محوطه کارگاهی در گوشه گوشه ی این شهرک هستیم.

وی افزود: برخی از کسانی که زمانی وارد و عرضه کننده برخی کالاها به منطقه بودند امروز به عنوان تولید کننده اصلی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر فعالیت دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =