کشف ۱۰۰ تن شیر خشک قاچاق در اصفهان/ قتل ۶ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۱۰۰ تن شیر خشک قاچاق در استان اصفهان طی ۱۰ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا (س) با بیان اینکه طی ۱۰ ماه نخست امسال بیش از سه میلیون و ۹۲۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اصفهان برقرار شده است، اظهار کرد: ۸۴ درصد از این تماس‌ها عملیاتی شده که سهم هر روز استان ۵۲۴ عملیات پلیسی بوده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۱ درصد افزایش انهدام باندهای سرقت و ۲۷ درصد افزایش دستگیری‌ها در این زمینه را داشته‌ایم، ادامه داد: وقوع سرقت در استان چهار درصد افزایش داشته است که البته از میانگین کشوری شرایط بهتری را داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کلاهبرداری در استان اصفهان در ۱۰ ماه امسال بیش از هشت درصد افزایش یافته است، گفت: در این زمینه ۱۰ باند در استان منهدم شده است.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی قتل در استان اصفهان ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از قتل استان اصفهان توسط افراد غیربومی و اتباع اتفاق افتاده است.

سردار میرحیدری با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی آدم ربایی در استان اصفهان و افزایش ۱۱۷درصدی کشفیات در این زمینه تصریح کرد: در این بین آدم ربایی کودکان را نداشته‌ایم و افراد گروگان گرفته شده بالای ۱۴ سال بوده‌اند.

وی ادامه داد: اغلب این گروگانگیری‌ها به دلیل اختلاف حساب در زمینه خرید و فروش مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری در استان اصفهان تصریح کرد: در هشت ماه امسال شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی درون شهری و ۱۹ درصد کاهش تصادفات برون شهری را داشته ایم .

وی به کشف پنج هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر در استان اصفهان در ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این آمار شاهین شهر با یک هزار و ۴۵۱ دستگاه، شهرضا با ۸۷۳ دستگاه و اصفهان با ۷۵۱ دستگاه بوده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ۱۱ هزار و ۹۲۹ نفر در استان اصفهان دستگیر شده است، ادامه داد: ۸۰ باند در این زمینه منهدم شده در این زمینه همکاری خوبی با استان‌های دیگر داشته‌ایم.

کشف ۴۵ تن مواد مخدر در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۵ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان در ۱۰ ماه امسال کشف شده است، ادامه داد: این میزان ۲۱ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۸۱ سایت مجرمانه در استان اصفهان شناسایی کرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه هشت طرح عملیاتی اجرا شده و از ۹۶۳ واحد صنفی در این زمینه بازدید شده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه جرم برداشت غیر مجاز اینترنتی در استان اصفهان ۵۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که کلاهبرداری رایانه‌ای ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه انتشار فیلم‌های خانوادگی شاهد ۲۴ درصدی جرایم بوده‌ایم، ادامه داد: مزاحمت‌های اینترنتی هم در ۱۰ ماه امسال ۳۰ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری را از اقدامات پلیس فتا در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: در این زمینه پرونده‌ها با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افزایش بی حجابی و عدم برنامه ویژه نیروی انتظامی در این زمینه ابراز داشت: نیروی انتظامی متولی برخورد با بی حجابی نیست، برخی دستگاه‌های فرهنگی دراین زمینه منتقد فعالیت نیروی انتظامی هستند و این در حالی است که خودشان باید در این زمینه برنامه ریزی و فعالیت داشته باشند.

سردار میرحیدری با انتقاد از پوشش مردان در جامعه تصریح کرد: رعایت حجاب تنها ویژه بانوان نیست، امروز وضعیت مردان خیلی بدتر از بانوان است.

وی با اشاره به کشف ۱۰۰ تن شیر خشک قاچاق در استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در توزیع شرکت‌ها دچار مشکل هستند و باید در زمینه صادرات این محصول توجه جدی صورت گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =