۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰

ایسنا نوشت:

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره وضعیت دریاچه ارومیه گفت: با توجه به موفقیت طرح بارور کردن ابرها در آن منطقه که از سوی رییس جمهور پیشنهاد شده بود، بارش مناسبی در آن منطقه داشتیم به طوری که ارتفاع دریاچه ارومیه 40 سانتی‌متر بالا آمده است و یک میلیون متر مکعب آب شیرین وارد این دریاچه شده است.

محمدجواد محمدی زاده درباره پدیده ریزگردها نیز گفت: در قانون برنامه پنجم پیش‌بینی شده بود که هر ساله 500 هزار هکتار از بیابان‌های کشور طرح تثبیت شن در آنها اجرا شود که ما تلاش داریم این رقم را اجرا کنیم، اما حل معضل ریزگردها نیازمند اراده منطقه‌ای است.

وی افزود: تا دو روز آینده گروهی از کارشناسان وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست به عراق سفر خواهند کرد و به صورت نمونه عملیاتی در برخی مناطق بیابانی این کشور اجرا خواهند کرد که در صورت موفقیت، قراردادی با این کشور امضا می‌شود که در یک میلیون هکتار از اراضی این کشور طرح تثبیت شن‌ها اجرا شود.

محمدی درباره طرح ادغام وزارت کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: به نظر می‌رسد اگر این ادغام‌ها مانع دوباره کاری‌ها نشوند، به صلاح نباشند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    خوشحال شدیم. البته اگر نوش دارو پس از مرگ نباشد
  • بيخودي IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    با توجه به موفقیت طرح بارور کردن ابرها در آن منطقه که از سوی رییس جمهور پیشنهاد شده بود. چي رو ميخواد القا كنه در باره ريز گردها تا همان طوفان سرخ چيزي نفرمودند .جل الخالق
  • ك.آ IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    ايول!چقدر عالي.ما هم كمكي خواستين هستيم هان!حالا كم كم دارين مي شين پيشرفته!همين طوري ادامه بدين و از تلاش دست برندارين.چشم مردم ايران به شماست.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام، متاسفانه چنين چيزي صحت ندارد. اين نوسانات فصلي است و ربطي به باروري ابرها ندارد. تاثير بارور كردن ابرها بر بارش بسيار جزيي است. مشكل خشك شدن درياچه اروميه در جاي ديگري است!
  • سامان IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    در مورد افزایش سطح آب دریاچه ارومیه طرحی علمی دارم 09147378601