۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۴

فارس نوشت:

جماعت اخوان المسلمون مصر با اعلام تاسیس حزب جدید خود با نام «آزادی و عدالت» اعلام کرد که با این حزب در رقابت انتخاباتی پارلمانی مصر شرکت می‌کند.

جماعت اخوان المسلمون مصر از تاسیس حزب جدید سیاسی به نام «حزب آزادی و عدالت» در این کشور خبر داد و اعلام کرد که با این حزب در انتخابات آتی پارلمانی شرکت می‌کند.

اخوان المسلمون با بیان اینکه این حزب، حزبی «مدنی است نه صرفا دینی» تصریح کرد که در سپتامبر آینده (شهریور ماه) در انتخابات پارلمانی با این حزب مشارکت می‌کند.

اخوان المسلمون اعلام کرد: این حزب، هیئتی اسلامی جامعی است. کار سیاسی یکی از حوزه‌های فعالیت‌های آن است. حزب سیاسی یکی از ابزارهای فعالیت سیاسی است که از طریق آن برای تحقق رسالت جمعی و تحقق اهداف آن طبق قانون اساسی تلاش می‌شود. این حزب مستقل از جماعت اخوان المسلمون فعالیت می‌کند ولی در راستای تامین منافع کشور با جماعت هماهنگی به عمل می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، «محمد مرسی» که مجلس شورای جماعت اخوان المسلمون وی را رئیس حزب مذکور تعیین کرد، اعلام کرد که این حزب، حزب اسلامی صرف به مفهوم قدیمی آن نیست و این حزب، حزبی مدنی است.

تاکید اخوان المسلمون بر مدنی بودن این حزب در حالی است که جماعت اخوان المسلمون پیش از این به بهانه اسلامی بودن این جماعت، فعالیتش محدود شده بود و به نظر می‌رسد این جماعت برای جلوگیری از هرگونه بهانه‌تراشی در آینده، بر مدنی بودن حزب تاکید می‌کند.

بنا بر این گزارش، مجلس شورای اخوان المسلمون عصام العریان را نایب رئیس حزب و سعد الکتاتنی را دبیر کل آن تعیین کرد.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =