محدودیتی برای صدور مجوز تاسیس سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در آذربایجان‌غربی نیست

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: هیچ محدودیتی برای تاسیس سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدحسین حسنی در خصوص آخرین وضعیت سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در استان گفت: در حال حاض ۱۱۳ سازمان مردم نهاد جوانان در آذربایجان‌غربی فعال هستند که پراکندی آنها در ۱۳ شهرستان استان است.

وی افزود: از این تعداد، ارومیه "مرکز استان" با ۸۲ سازمان مردم نهاد بیشترین آمار را داراست و شهرهای خوی با ۷، بوکان و میاندوآب با ۵ سازمان و شوط با ۴ سازمان، سردشت، مهاباد و سلماس با ۲ سازمان و اشنویه، شاهین‌دژ، پیرانشهر، چالدران و چایپاره یک سازمان ثبت شده دارند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد سازمان مردم نهاد حوزه جوانان ثبت شده در استان در حوزه اجتماعی است و حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و مذهبی و علمی و پژوهشی نیز بعد از حوزه اجتماعی بیشترین آمار را دارند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای تاسیس و ثبت سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله می‌توانند با توجه به قوانین تاسیس سمن‌ها، اقدام به راه‌اندازی یک سازمان مردم نهاد کنند و در حل مشکلات عمومی جوانان و جامعه مشارکت داشته‌باشند.

حسنی اضافه کرد: در حال حاضر٢۵٠ متقاضی جدید راه‌اندازی و فعالیت سازمان نهاد در سامانه ثبت شده است که ١٠ مورد آن برای اخذ مجوز به وزارتخانه ارجاع شده است.

وی گفت: درحال حاضر ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده در استان فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مرکز در ارومیه، ۲ مرکز در بوکان، ۱ مرکز در پیرانشهر و ۱ مرکز نیز در اشنویه فعالیت دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =