مجلس، برخی از نهادها نظیر مساجد، هلال‌احمر و ... را جزء موارد مستثنی شده از ممنوعیت پرداخت وجه نقد و کمک از طرف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تعیین کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در بررسی نخستین بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه 90، با پیشنهادات متعدد نمایندگان مصوب شد که به موارد مستثنی شده از حکم ممنوعیت ماده 5 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که ناظر بر ممنوعیت پرداخت هرگونه وجه نقدی و غیرنقدی توسط وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی به عنوان کمک یا هدیه می‌باشد، علاوه بر موارد مندرج در آن ماده، مساجد، مصلاها، هلال‌احمر، ستاد دیه، ستاد اقامه نماز، بنیاد بیماری‌های خاص، بنیاد شهدا (گلزار شهدا)، سازمان انتقال خون ایران، کانون‌های فرهنگی بسیج، هیات‌های ورزشی، دارالقرآن‌ها، دانشکده‌های علوم قرآنی، امامزاده‌ها، هیات‌های مذهبی، پارک‌های علمی و فناوری و حسینیه‌ها نیز افزوده شد.

بر اساس حکم ماده 5، هدایای نقدی برای مصارف خاص باید تنها به حساب بانکی مجاز توسط خزانه که برای دستگاه‌های مسئول افتتاح شده یا می‌شود واریز گردد و مصرف وجوه مذکور با رعایت هدف‌های اعطا کننده بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط وزارت اقتصاد تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =