اهمیت حضور کسب و کارها در اینستاگرام

پیج‌های اینستاگرام از محلی برای ارتباط با دوستان و آشنایان، استوری کردن سلفی‌ها و میز شام، تبدیل به مکانی برای کسب‌وکارها شده‌اند. وقتی اینستاگرام را باز می‌کنید، انگار وارد مرکز خرید بزرگ و بی‌انتهایی شده‌اید که هر آنچه که نیاز دارید؛ دقیقا از شیر مرغ تا جان آدیمزاد را می‌توانید پیدا کنید.

چند سالی است که مدیریت اینستاگرام و به خصوص پیج‌های بیزینسی به یکی از مباحث علاقه‌مندان به دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده‌است. مدیریت اینستاگرام این روزها مبحثی جدی است و به شکل شبه علم درآمده و حتی همانطور که احتمالا در اکسپلور اینستاگرام دیده‌اید، افراد زیادی هستند که ادعای آموزش اینستاگرام و مدیریت درست اینستاگرام را دارند و هر روز توصیه‌هایی را روانه این پلتفرم محبوب می‌کنند.

حالا باید برای مدیریت اینستاگرام به صورت بهینه چه کاری انجام دهیم؟

تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی

در مرحله اول باید اکانت اینستاگرام خود را اگر در حالت خصوصی است، به عمومی تبدیل کنید. مدیریت اینستاگرام با اکانت بیزینسی بسیار پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود.

مشاهده آنالیز، اضافه کردن لینک به استوری، مدیریت بهتر دایرکت‌ها و... تنها بخشی از مزیت تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی است

تعیین استراتژی هدفمند

شاید اسم استراتژی در ابتدا برای شما ترسناک به نظر برسد، ولی در واقع استراتژی چیز عجیب و غیرقابل دسترسی نیست. فقط کافیست در ابتدا مخاطب هدف خود را بشناسید و پروسونای آنها را تعیین کنید. به زبان ساده باید بدانید برای چه کسانی محتوا تولید می‌کنید و چه خصوصیاتی دارند.

سپس اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید. اهداف شما باید واقعی، قابل اندازه‌گیری، مرتبط، دقیق و... باشند.

شاید اهدافی مثل افزایش فالوور، افزایش لایک و کامنت در ابتدا به نظر شما جذاب باشند و حتی به رشد پیج و کسب‌وکار شما منجر شوند. اما بعد از مدتی خواهید فهمید که برای رسیدن به جایگاه معتبر در اینستاگرام، نیاز به شاخص‌های مهم‌تری مثل تعامل، اعتبار، آگاهی و... دارید.

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی برای موفقیت در مدیریت اینستاگرام، حضور موثر و مداوم در این پلتفرم است. بهتر است بگوییم که مخاطب باید همیشه شما را ببینید. اما حضور مداوم به تنهایی کافی نیست و محتوای باکیفیت هم لازمه موفقیت پیج اینستاگرام است.

برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی محتوا از قبل، پلتفرمی مثل نوین هاب به کمک شما خواهند آمد. نوین هاب ابزاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی با قابلیت زمان‌بندی و انتشار محتوا برای همه شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتواهای مورد نظر خود را زمان‌بندی کنید تا در تاریخ تعیین شده بدون نیاز به حضور شما در پیج اینستاگرام منتشر شود.

با استفاده از قابلیت زمان‌بندی مدیریت اینستاگرام برای شما ساده‌تر از قبل خواهد شد و در زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد.

آنالیز اینستاگرام

وجود بیش از ۲۵ میلیون اکانت بیزنس و ۲۰۰ میلیون بازدید روزانه از این اکانت‌ها، فرصتی برای کسب و کارهاست که نمی‌توان به سادگی از آن چشم پوشی کرد.

با این حال، اگر نمی‌دانید چه کسانی پروفایل و یا تبلیغات شما را می‌بینند، چگونه می‌خواهید با فعالیت در اینستاگرام بر مخاطبان تاثیر بگذارید؟

پس در این صورت وقت گذاشتن برای ارسال پست در اینستاگرام وقت تلف کردن است.

اگر به طور مرتب اینستاگرام خود را آنالیز و ارزیابی نکنید؛ احتمالا مخاطب هدف را اشتباه شناسایی می‌کنید، در روزها و ساعات نامناسب محتوا منتشر می‌کنید و محتوا را خیلی کم و یا خیلی زیاد منتشر می‌کنید.

حالا که لزوم استفاده از آنالیز اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار را می‌دانید، بهتر است از ابزاری مثل آنالیز اینستاگرام نوین هاب استفاده کنید، که علاوه بر داده‌های آنالیز اپلیکیشن اینستاگرام، تحلیلی به وسیله نمودارها به شما ارائه می‌دهد تا با دید وسیع‌تری به مدیریت اینستاگرام بپردازید.

علاوه بر نمودارهای رشد فالوور، میزان بازدید، اینگیجمنت (مشارکت) و...، اطلاع از عملکرد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید و پیشنهاد بهترین ساعت انتشار پست از جمله ویژگی‌های آنالیز اینستاگرام در نوین هاب است، که مدیریت اینستاگرام را برای شما بهینه و آسان خواهد کرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =