دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن با اشاره به حوادث اخیر در سوریه نوشت: اکثریت مردم در شهر‌های مختلف با برگزاری تظاهرات میلیونی خود، ضمن محکوم کردن اغتشاشات به وجود آمده، از رئیس جمهورشان حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم روانبخش در نوشتاری در خصوص اوضاع سوریه با بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجایی که مواضع روسیه و چین درباره ایران مثبت بود، فتنه‌گران سبز که در فتنه 88 توسط ملت ایران زمین گیر شده بودند به جای شعار بر ضد آمریکا بر ضد آن‌ها شعار می‌دادند ولی پس از آن که این دو کشور در تحریم ایران شرکت کرده، در شورای امنیت به نفع آمریکا رای دادند از شعار بر ضد روسیه و چین هم دست برداشتند. اکنون نیز این گروه فتنه گر در برابر کشتار بی رحمانه آل خلیفه و آل سعود در بحرین و دیگر دیکتاتور‌ها در یمن و لیبی و... مهر سکوت بر لب زده در‌صدد بزرگ نمایی مساله سوریه بر آمده اند. البته چنانچه مواضع سوریه در جهت مخالف منافع ملت و دولت ایران قرار گیرد از نظر آنها هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: ارتباط دیپلماتیک ایران با کشورهای جهان به معنای تأیید همه مواضع فرهنگی و سیاسی آنها نیست ... کشور سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما هرگز مواضع فرهنگی کشور سوریه را تایید نمی‌کنیم ولی مواضع سیاسی این کشور از ابتدای انقلاب تا کنون درباره جنگ تحمیلی عراق و همچنین قضیه فلسطین، مثبت و هماهنگ با ایران بوده است. بر این اساس ما نیز روابط مثبت خود را با این کشور حفظ کرده و آن را ارتقا بخشیده‌ایم. البته چنانچه سوریه مواضع خود را تغییر دهد و در جرگه مخالفان فلسطین قرار گیرد و هم پیمان با اسرائیل شود، موضع ما درباره آن تغییر خواهد کرد.

/27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =