رئیس علوم پزشکی همدان: هزار میلیارد تومان، تجهیزات پزشکی در استان همدان خریداری شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا نه تنها موجب تعطیلی فعالیت های عمرانی علوم پزشکی نشد، بلکه در یک سال گذشته یک هزار میلیارد تومان اعتبار صرف خرید و تامین تجهیزات پزشکی در این استان نیز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم در جمع خبرنگاران گفت: به تازگی با هدف تجهیز مرکز جامع سرطان یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو برای خرید دستگاه «سی تی سیمولاتور» و «دزیمتری» پرداخت شد که دستگاه نخست وارد استان شده و دستگاه دوم نیز به زودی وارد می شود.

وی اضافه کرد: در سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به همدان ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان و ۱۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان اکباتان در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی فاز اول بیمارستان اکباتان اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: تعداد دستگاه های دیالیز این استان از ۸۷ دستگاه در دی‌ماه سال گذشته به ۱۹۰ دستگاه در سالجاری رسیده است با این وجود از نظر تعداد تجهیزات در شرایط ایده الی نیستیم.

دکتر حیدری مقدم توضیح داد: تعداد بیماران دیالیزی روز به روز در حال افزایش است چرا که جمعیت به سمت پیری پیش رفته و یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش بیماری در جامعه پیری جمعیت است. 

وی اظهار داشت: یکی از خیران خواستار کمک مالی برای ایجاد بیمارستان جدید در شهرستان کبودراهنگ بود اما با توجه به نیاز نداشتن این شهرستان به بیمارستان جدید و زمانبر بودن دریافت مجوز ، پیشنهاد توسعه بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ به او داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این خیر ۷۰ میلیارد تومان برای فاز توسعه بیمارستان امام رضا (ع) اختصاص داد افزود: بیمارستان یک هزار تختی در شهر همدان در حال ساخت است که در فاز نخست ۳۰۰ تخت به بهره برداری می شود.

دکتر حیدری مقدم در ادامه با عنوان اینکه سه هزار و ۱۵ نفر از پرسنل علوم پزشکی به ویروس کرونا مبتلا شدند آنها را شامل یک هزار و ۴۹ پرسنل بیمارستانی، ۷۴۱ پرسنل بهداشتی، ۳۰۸ پزشک، ۷۶ پرستار، ۴۶ بهیار ، چهار ماما،  ۱۰۲۹ پرسنل بیمارستانی، ۷۴۱ پرسنل بهداشتی و ۷۳ پرسنل آزمایشگاهی دانست.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹ هزار و ۸۹۸ مبتلا به کووید ۱۹ بستری  و ۱۷ هزار و ۵۱۶ بیمار سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان شناسایی شدند و یک هزار و ۴۳۳ بیمار کرونایی تاکنون جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در حالیکه هر گونه تجمع می تواند نگرانی درباره شیوع کرونا ایجاد کند اما برخی مسئولان بی توجه به این دغدغه اقدام به برگزاری گردهمایی هزار نفری در این استان کردند در حالیکه به عنوان مسئول باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

حیدری مقدم ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات و برگزاری میتینگ و جلساتی در این راستا، دانشگاه علوم پزشکی موافق برگزاری جلسه با هر عنوانی بدون توجه به پروتکل های بهداشتی نیست.

وی بیان کرد: مهاجرت پزشکان به مثابه فرار مغزها یک واقعیت تلخ است و در جریان شیوع ویروس کرونا اتحادیه اروپا و استالیا شرط مسلط بودن به زبان را برای جذب پرستار و نیروهای درمانی از دیگر کشورها برداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: گزارشی مبنی بر مهاجرت پزشکان استان همدان از کشور به دستمان نرسیده است اما برخی از پرستاران که تعداد آنها کمتر از انگشتان دست است به سفارت دانمارک مراجعه کردند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =