عدم پرداخت سهم کشاورزی و صنعت از محل درآمدهای ناشی از هدفمند کردن یارانه​ها تذکرات بسیاری را از سوی نمایندگان روانه عملکرد دولت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق از لزوم باز گذاشتن دست دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها سخن می​گفت، رئیس مجلس از او پرسید: با توجه به نگرانی نمایندگان از عدم پرداخت سهم کشاورزی و صنعت، از دولت پرسیده​اید که این سهم را داده است یا نه؟

مفتح هم گفت: باید گزارشش را به مجلس بدهند که نداده​اند ولی شفاها در کمیسیون اعلام کرده اند که 1500 میلیارد تومان به وزارت صنایع داده شده که به صورت وام به بخش​های صنعتی داده شود.

محمدرضا خباز نماینده کاشمر در تذکری با بیان اینکه این اظهارات صحیح نیست، ادامه داد: تا کنون هیچ گزارشی به مجلس نداده​اند و بر اساس اظهارات کشاورزان، هیچ پولی به بخش کشاورزی داده نشده است.

عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ هم به نقل از کشاورزان حوزه انتخابیه​اش گفت که هیچ یک از وعده​های دولت در بسته​های حمایتی از این بخش، پرداخت نشده است. تذکری که مصطفی کواکبیان و نمایندگان دیگر هم آن را مطرح کردند.

پاسخ رئیس مجلس به همه این تذکرات یکی بود و آن اینکه دولت باید قانون هدفمند کردن یارانه​ها را بر اساس موازین قانونی اجرا کند و علاوه بر تعیین درامدها، هزینه​های دولت در سه بخش تولید (کشاورزی، صنعت) و مردم و دولت تعیین کند. یعنی سه ردیف هزینه​ای باید در قانون بودجه باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس در بودجه 90، 10 درصد از در؟آمدهای هدفمند سازی نیز باید به بخش بهداشت و درمان داده شود، خواستار توجه دولت به این موضوع نیز شد.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =