۱ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مزایای عمل جراحی چاقی چیست ؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع مزایای جراحی لاغری برای شما بپردازیم.

اگر شما خواستار انجام عمل های جراحی لاغری هستید اما نمیدانید این عمل ها دارای چه مزیت ها و فوایدی برای شما هستند، حتما در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از  زبان جراح چاقی دکتر مهدی سلیمی نتایج شگفت انگیز عمل های جراحی چاقی آگاه شوید.

کاهش وزن فوری : یکی از مهمترین و اصلی ترین فواید و مزیت های جراحی چاقی بدون شک کاهش وزن بسیار است. در این روش که فرد دارای اضافه وزن بسیار است میتواند به سرعت وزن خود را کم کرده و از لحاظ عملی و صحیح به وزن ایده آل خود دست یابد. بسیاری از مشکلاتی که در اثر افزایش وزن برای افراد به وجود آمده است با این عمل جراحی حل گردیده و فرد بدون احساس گرسنگی میتواند کاهش وزنی بسیار مطلوب را تجربه کند. با انجام عمل جراحی چاقی فرد میتواند غذای کمتری مصرف کرده و یا کالری های دریافتی خود را کنترل کند همچنین باید به این نکته اشاره کرد در این دوره درمانی فرد بدون احساس گرسنگی یا مشکلاتی که ممکن بود در رژیم تجربه کند به کاهش وزن ایده آل خود خواهد رسید.

بهبود وضعیت زندگی : یکی دیگر از دلایل انجام عمل های جراحی بدون شک بهبود وضعیت زندگی فرد است. کسی که دارای اضافه باشد در انجام بسیار از امور مانند رشته های ورزشی و یا کارهای بسیار ساده ممکن است دچار مشکلات و محدودیت هایی شود. با انجام عمل های جراحی چاقی فرد میتواند امید داشته باشد بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در اثر این بیماری به وجود آید حل گردیده و سبب افزایش کارآیی خود در زندگی و یا شغل یا رشته ورزشی مورد علاقه خود شود. این از دیگر عواملی است که میتواند منجر به تجربه زندگی ایده آل شود.

درمان بیماری دیابت : حتما میدانید که بسیاری از افراد در اثر افزایش وزن بالا دچار بیماری هایی نظیر دیابت نوع یک یا دو میشوند. و ممکن است این موضوع زندگی فرد را به کلی به خطر بیندازد. باید به این نکته توجه کنید با انجام عمل های جراحی بیماری هایی که در اثر اضافه وزن و چاقی فرد را مبتلا میکرد به وضعیت بهبود رسیده و فرد میتواند امید داشته باشد با انجام این گونه عمل ها میتواند زندگی و سلامت بهتری را داشته و از این به بعد تجربه کند. بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری دیابت انجام عمل های چاقی را لازم میدانند.

بهبود وضعیت روانی بیمار :

 چاقی بسیار منجر به کاهش روحیه در افراد و سبب بیماری های روانی از جمله بیماری افسردگی در فرد میشود. فرد در این حالت انگیزه خود را برای زندگی از دست داده و از لحاظ روحی دچار چالش های بسیاری میشود. در این روند درمانی میتوانید امید داشته باشید که وضعیت روحی بیمار به کلی تغییر کرده و بیماری هایی از جمله افسردگی به سهولت برطرف میشوند. بیماری هایی مانند افسردگی به سرعت درمان و میتوان امید داشت از لحاظ روحی فرد تجربه بسیار بهتری را تجربه خواهد کرد.

درمان سکته قلبی و مغزی : از دیگر مزایای انجام عمل های جراحی میتوان به درمان بیماری هایی مانند سکته قلبی و مغزی اشاره کرد. در این دوره فرد ممکن است به دلیل تجمع چربی بسیار در بدن خود دچار بیماری هایی مانند سکته قلبی و مغزی شود. لذا با انجام عمل های چاقی و کاهش چربی های تجمع یافته در بدن فرد میتوان به بهبود این موارد اشاره کرد. برای درمان اینگونه بیماری ها کاهش وزن و داشتن اندامی مناسب بسیار ضروری بوده و سبب میشود تا فرد از عوارض مبتلا به این بیماری ها به دور باشد.

جلوگیری از شکسته شدن غضروف و استخوان ها : شاید ندانید اما چربی های جمع شده در بدن چه عوارض سنگینی و جبران ناپذیری را بر روی سلامت فرد خواهند گذاشت. برای مثال در اثر تجمع چربی بدن فرد فشار بیشتری را تحمل کرده و سبب میشود تا شکل ظاهری بدن وی تغییر کند. فشار بر روی استخوان ها و غضروف ها به شدت افزایش می یابد. در این دوره درمانی با کاهش چربی های جمع شده فشار بر روی بدن وی کاهش یافته و سبب میشود تا علاوه بر شکل ظاهری بدن وی انتظار سلامت استخوان ها را داشته باشیم.

طول عمر زیاد : با عوارضی که در بالا برای بدن فرد بیان کردیم باید به این نتیجه برسیم که با درمان بیماری چاقی فرد میتواند طول عمر بیشتری داشته باشد. برای مثال ممکن است عده ای در اثر ابتلا به بیماری سکته و یا دیابت که در اثر چاقی بسیار پدید می آید با مرگ رو به رو شده و زندگی آنان به طور کلی به خطر بیفتد. با انجام روش های جراحی چاقی افراد طول عمر بیشتری را خواهند داشت. زیرا این عامل سبب میشود تا بیماری های زمینه ای که بر اثر چاقی بسیار پدید آمده اند کاهش یافته و زندگی افراد با سلامت بیشتری رو به رو شود.

پس انداز مالی بیشتر : کسانی که دچار افزایش وزن و پرخوری هستند حتما میدانند که مقاومت کمتری در مصرف غذاهای فست فود یا تنقلات دارند. در نتیجه بسیاری از درآمد خود را ممکن است به خرید تنقلات و غذاهای چرب مانند فست فود خرج کنند. در این روش درمانی فرد با کاهش تمایل به چاقی و مصرف غذاهای چرب میتواند پس انداز بیشتری داشته باشد و از لحاظ مالی در وضعیت بهتری قرار بگیرد. پس یکی از مزیت های درمان چاقی به روش عمل های جراحی میتواند افزایش درآمد و پس انداز در افراد باشد. البته انجام عمل های چاقی میتواند مزیت های بسیار دیگری نیز داشته باشد که در این مطلب سعی شد از مهمترین مزایای آن را برای شما گردآوری و بیان کنیم.

جمع بندی مطلب

در این مقاله مروری بر مزیت های درمان چاقی به شیوه عمل های جراحی چاقی اشاره کردیم. با انجام این عمل های میتوانید انتظار بهبود وضعیت هایی که در بالا بیان شد را داشته باشید. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =