مشاور معاون توسعه اشتغل وزارت کار:ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال 90 و سالهای بعد از آن کار سختی است ولی غیر ممکن نیست.

مسلم خانی مشاور معاون توسعه اشتغال با حضور در نشست کافه خبردر مورد برنامه های وزارت کار برای ایجاد 2.5 میلیون اشتغال در کشور گفت:توانمند سازی نیروی جویای کار از محورهای اصلی برای ایجاد اشتغال است، حجم بالای از افرادی که جویای کار هستند مهارت شغلی ندارند.

وی با تاکید بر آنکه پروژه های ایجاد اشتغال در سال 90 آغاز شده و در سالهای بعد باید به نتیجه برسد ولی در زیمنه امکان سنجی و شناسایی مشکلات بر سر راه ایجاد اشتغال کارهای مطالعاتی گسترده ای صورت گرفته است ، در این مجموعه مطالعه ای بر روی بنگاههای زود بازده صورت گرفت تا مشخص شود چرا برخی از این بنگاهها ورشکسته شده اند، نتیجه نشان داد این مسئله ناشی از ضعف دانش مدیریتی بوده است، به طور مثال کسی را داشتیم که با 100 میلیون تومان اعتبار اغاز به کار کرده امروز چند میلیارد تومان گردش مالی بنگاه این فرد است و در کنار این مورد شخص دیگری را داشته ایم که با چند میلیارد تومان کار را آغاز کرده ولی امروز میزان گردش مالی این فرد به یک میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و این مسئله ناشی از نحوه مدیریت بنگاه بوده است.

وی افزود: دانشگاههای ما با رویکرد علم محوری به دنبال ماهر پروری هستند و دانشگاههای ما به سمت تولید کارمند می روند و نه کارآفرین پرور و تلاش داریم در سال جهاد اقتصادی رویکرد کارآفرینی را در دانشگاهها افزایش دهیم تا از این طریق بتوانیم میزان ایجاد اشتغال را در کشور افزایش دهیم.

واقعیت این است که در کشور ما مشکل مادی برای ایجاد اشتغال نداریم واقعیت این است که برای ایجاد اشتغال مشکل اصلی ما کمبود مهارت است و واقعیت این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی ما مهارت برای اشتغال ندارند.

/222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 0
    دست هرکسی را دست به ایجاد شغل کند میبوسیم بشرط اینکه واقعی باشد . وامهای 10 میلیون تومانی را بحساب اشتغال نیاورند. همه کس میدانند با 10 میلیون تومان مغازه رهن نمیدهند . ودرحال حاضر مردم توان پرداخت همان وامهای اشتغال را ندارند . چون شغلی ایجاد نشده است .