مجلس پس از بررسی بودجه وزارت بهداشت،، ان را تا 5 هزار میلیارد تومان افزایش داد تا نگرانی ها برای کسری بودجه سلامت در سال 90 کمتر شود.

به گفته سید شهاب الدین صدر، نایب رئیس مجلس بودجه وزارت بهداشت به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است. 

او در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی مراقبتهای ویژه پزشکی در پژوهشگاه نیرو گفت: در لایحه بودجه سهم سلامت 12 هزار و 800 میلیارد تومان بود که 7 هزار و 800 میلیارد آن مربوط به اعتبارت جاری، 900 میلیارد عمرانی و 5 هزار میلیارد تومان آن از محل درآمدهای اختصاصی تعریف شده است.

به گزارش مهر، به گفته صدر در طی دو روز، سه هزار و 20 میلیارد تومان به بودجه وزارت بهداشت در سال 90 افزوده شد: دیروز دو هزار میلیارد تومان به مجموع این اعتبارات اضافه شد و به سقف 15 هزار میلیارد تومان رسید. در آخرین رای گیری که امروز در مجلس صورت گرفت از محل درآمدهای نفتی هزار و 200 میلیارد تومان دیگر به حوزه سلامت اختصاص یافت و این رقم به بیش از 16 هزار میلیارد تومان رسید.

با این حساب، بودجه سال 90 سلامت، 50 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است. رییس سازمان نظام پزشکی در این باره گفت: انتظار می‌رود سال 90 فرصت مناسبی برای متولیان حوزه سلامت و وزارت بهداشت باشد که با تلاش و کوشش گسترده نسبت به ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش کنند.

47

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منتظر درمان IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    این بودجه بخش سلامت یا درمان یا هردو؟