۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

ایسنا گزارش داد:

وزیر امور خارجه انگلیس خاطرنشان کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که پیش از این برای بیرون کشیدن رهبران القاعده از مخفیگاه‌هایشان در پاکستان و افغانستان استفاده می‌شد می‌تواند برای کشتن رهبر حکومت لیبی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیل میلی، این اظهار نظر از سوی ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس با تداوم عملیاتی نظامی و نبردها در شهر مصراته لیبی همزمان شده است.

هر چند که حکومت قذافی گفته بود که از شهر مصراته نیروهای خود را بیرون می‌کشد اما به وعده خود عمل نکرد.

پس از استفاده نیروهای قذافی از بمب‌های خوشه‌ای، خمپاره‌ اندازها و گلوله‌های تانک در مناطق غیرنظامی، حدود 50 تن از مردم این شهر جان خود را از دست داده و صدها تن دیگر مجروح شده‌اند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش مجوز استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز آسمان لیبی صادر کرد و دیروز نیز سناتورهای آمریکایی و باراک اوباما اجازه دادند تا حملات هوایی به منظور کشتن رهبر لیبی استفاده شود.

در این میان وزیر امور خارجه انگلیس گفت که ادعای قذافی مبنی بر بیرون کشیدن ارتش خود از شهر مصراته ممکن است به عنوان پوششی برای به کارگیری جنگ از نوع شبه نظامی گری استفاده شود.

وی گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه قذافی به طور کامل در حال بیرون کشیدن نیروهای خود از شهر مصراته است اغراق شده به نظر می‌رسد. این می ‌تواند پوششی باشد تا آنها بدون هیچ گونه تانک و یونیفورم، هرچه بیشتر از جنگ به سبک شبه نظامیگری استفاده کنند.

روزنامه دیلی میل انگلیس به نقل از یکی از اهالی شهر سرت، شهر محل تولد رهبر لیبی گفته است که نیروهای وفادار به قذافی به مردم گفته‌اند که قرار است با الجزایری‌ها و تروریست‌های القاعده که کنترل شهر مصراته را به دست گرفته‌اند، بجنگند.

این منبع افزود: آنها واحدهای نظامی ارتش را پشت سر ما مستقر کرده‌اند تا ما قادر به فرار نباشیم. به ما گفته‌ شده است که در صورت انجام این کار کشته خواهیم شد و تنها راه زنده ماندن ما این است که همه افراد دشمن را بکشیم. قذافی یک قاتل و یک مجرم است.

روز گذشته، ارتش آمریکا تایید کرد که در نخستین حمله‌ای که توسط هواپیماهای بدون سرنشین این ارتش انجام شده است یک پرتاب کننده موشک چند منظوره نیروهای دولتی در نزدیکی شهر مصراته نابود شده است.
261

 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    این چه مضخرفاتی است که می نویسید ناتو در لیبی از اورانیوم ضعیف شده همانتند عراق رو افغانستان استفاده کرده است آنوقت شما ادعا میکنید که لیبی از بمب اتمی استفاده کرده است رهی بیشرمی و صد البته خایه مالی برای غرب از ترس آینده . خوب بکارتان ادامه بدهید تا ببینیم چه میشود