تجلیل از ۲۴ محقق برتر هیأت علمی ، دانشجویی و کارمندی

جشنواره ی مجازی تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی لرستان در هفته ی ملی پژوهش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم از ۲۴ محقق، مخترع و فناور از بین اساتید، دانشجویان و کارمندان فعال در این زمینه تجلیل شد.
محققین برتر از بین دانشکده های علوم پایه، علوم بالینی، علوم بهداشت، تغذیه و مدیریت، دانشجویان، کارمندان، مرکز تحقیقات مرتبط با کرونا، مرکز تحقیقات رازی و کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شدند.
رئیس دانشگاه، معاونین نهاد رهبری، تحقیقات و فناوری، آموزش، بهداشت و غذا و دارو دانشگاه در این جشنواره ی وبیناری مراسم تجلیل را انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان: برای حمایت از طرح های تحقیقاتی مشکل مالی نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جشنواره مجازی تجلیل از پژوهشگران برتر علوم پزشکی استان گفت: برای حمایت و تأمین منابع مالی طرح های تحقیقاتی مشکل مالی نداریم.
دکتر محمدرضا نیکبخت عنوان کرد: اگر طرح تحقیقاتی از طرف شورای پژوهشی دانشگاه علمی، صحیح و کاربردی شناخته شود حمایت های مالی از آن طرح انجام می شود.
وی تصریح کرد: از اعضای هیأت علمی دانشگاه انتظار داریم در حوزه ی پژوهش علاوه بر این که فعالیت خود را افزایش می دهند، دانشجویان خلاق و نوآور را نیز به این کار تشویق کنند.
رئیس دانشگاه همچنین اظهار کرد: تحقیق گروهی یکی از راه های رشد پژوهش و تبدیل آن به فناوری است.
دکتر نیکبخت افزود: از معاون تحقیقات انتظار داریم تحقیق گروهی را به عنوان یک شاخص مهم در دانشگاه افزایش دهد.
وی گفت: خوشبختانه رشد شاخصی دانشگاه در حوزه ی تحقیقات و فناوری در سال گذشته مطلوب بوده است اما با این وجود هنوز فاصله ی زیادی با شرایط ایده آل داریم.

معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه: پژوهش یکی از نتایج قلم است
معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر به صورت مجازی گفت: پژوهش یکی از نتایج قلم است.
حجت الاسلام عوض نژاد با اشاره به حدیثی به نقل از پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: اگر قلم نباشد دین و حکومت قوام پیدا نمی کند.
وی تصریح کرد: زندگی بدون آموزش، علم و پژوهش بی فایده خواهد بود.
معاون نهاد رهبری دانشگاه ادامه داد: آنچه که نظام آموزش ما را تعریف می کند آموزش صحیح توام با پرورش صحیح بود که در نهایت به پژوهش و فناوری تبدیل می شود.
حجت الاسلام عوض نژاد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هسته ای کشور، اظهار کرد: باید راه شهدای پژوهش را ادامه دهیم که سرانجام آن رسیدن به سرمنزل مقصود که همان آرمان های انقلاب و رهبری هستند خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی استان افتتاح می شود
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه گفت: مجوز راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی استان اخذ شده است.
دکتر ابراهیم فلاحی عنوان کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی مشکلی برای راه اندازی ندارد و پس از عبور از بحران شیوع کرونا رسما افتتاح و شروع به کار خواهد کرد.
وی همچنین گزارشی از عملکرد حوزه ی تحقیقات و فناوری دانشگاه و رشد شاخص های مختلف در سال ۹۸ را ارائه داد و گفت: در شاخص های افزایش تعداد مقالات، افزایش همکاری بین المللی و شاخص افزایش استنادات به ترتیب ۲۰درصد، ۷۶درصد و ۹۲ درصد رشد داشته ایم.
معاون تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در فناوری از میان دانشگاه های تیپ۲ رتبه ی هشتم و در بین دانشگاه های قطب چهار رتبه ی نخست را در اختیار داریم.
دکتر فلاحی تصریح کرد: در حال حاضر ۵ مرکز تحقیقاتی فعال علوم پزشکی در استان فعالیت می کنند.

در این مراسم به ترتیب میزان امتیاز کسب شده، از دکتر حسن احمدوند، دکتر مجتبی خاکساریان، دکتر فرناز خیراندیش، دکتر شیرزاد فلاحی و دکتر خاطره عنبری به عنوان محققین برتر دانشکده ی علوم پایه تجلیل شد.
دکتر سیاوش بیرانوند از دانشکده ی علوم بالینی با کسب حدنصاب امتیازات لازم به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد.
از دانشکده ی علوم پرستاری و مامایی دکتر پرستو کردستانی مقدم و دکتر محمدغلامی تجلیل شد.
دکتر مسعود بهزادی فر، دکتر منصور قادرپوری، دکتر امیرعباس نژاد و دکتر بهرام کمره ای از دانشکده ی بهداشت، تغذیه و مدیریت پژوهشگر برتر و تجلیل شدند.
از بین دانشجویان محقق امید اسبقی و راضیه چغاخوری به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب و تجلیل شدند.
الهام گودرزی به عنوان محقق برتر در بین کارمندان انتخاب شد
در بخش ابداعات، اختراعات و فناوران نیز دکتر مجتبی خاکساریان به عنوان مخترع برتر، دکتر حسن داریوش نژاد در زمینه ارتباط با صنعت و دکتر افشین نظری به عنوان فناور برتر انتخاب شدند.
دکتر حسن رضایی قلعه نو در این جشنواره به عنوان مخترع برتر در بخش مرتبط با کرونا انتخاب شد.
از مرکز تحقیقات رازی دکتر عبدالرزاق مرزبان به عنوان محقق برتر برگزیده شد.
همچنین در بخش کتابخانه آناهایتا رسولی، فاطمه گودرزی، ناهید حسینی چگنی و فریبا ابراهیمیان مورد تجلیل قرار گرفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =