معاون پیشگیری از جرم همدان: مداخله فوری قضائی به منظور پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر شدید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: مداخله فوری قضائی به منظور پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر شدید و قریب‌الوقوع و یا جلوگیری از ورود آسیب‌های بیشتر به آنها از اهداف سازمانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ عباس نجفی، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه توانمندسازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در همدان در راستای اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر امری ضروری است، خاطرنشان کرد: دفتر حمایت از زنان و کودکان در مرکز استان و تحت نظر رئیس کل دادگستری استان فعالیت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹، به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری با سایر نهادهای مسوول و رصد عملکرد تکالیف سازمان‌ها و ادارات موضوع ماده ۶ قانون عملکرد هریک از دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از زنان و کودکان در معرض خطر یا بزه‌دیده و یا معرفی آنان به نهادهای حمایتی را یکی از اقدامات موثر این معاونت می دانیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ضمن ابراز امیدواری در ارائه خدمات مطلوب توسط دفتر حمایت از زنان و کودکان در استان، یادآور شد: استفاده از کارشناسان متعهد، مجرب و توانمند در این دفاتر می‌تواند نقش موثری در تحقق اهداف داشته باشند.

حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز در این جلسه گفت: طبق تصویب و ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۲۳ اردیبهشت امسال با هدف پیشگیری از ورود آسیب به سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و اخلاقی به اطفال و نوجوانان، برای هریک از ادارات و سازمان‌ها این قانون طی دستورالعملی تهیه و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در مواردی که بزه دیده طفل یا نوجوانان می‌باشد در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: چنانچه اطفال و نوجوانان بی‌سرپرست و یا دارای والدین سهل‌انگار، دارای اختلال‌های رفتاری، روانی یا شخصیتی باشند و نیز والدینی که در زندان محبوس می‌باشند، اقدامات حمایتی از سوی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان و سایر دستگاه‌ها مسئول صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از جرائمی همچون سوء رفتار نسبت به طفل و نوجوان، خشونت علیه کودکان و بهره‌کشی اقتصادی از اهداف قانون اخیرالتصویب است و اقدامات مناسب در جهت حمایت از اطفال و نوجوانان بصورت جدی در حال پیگیری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =