۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳

«ترانه‌های کودکانه» سروده مریم اسلامی شامل 7 جلد «مامانی می‌خوام بزرگ بشم»، «برف اومده دوباره»، «بابایی نباشی خسته»، «پسر دارم دسته گل»، «دختر دارم چه دختری»، «سلام به بابا، سلام به مامان» و «بیا به مهد کودک» در بسته‌بندی‌های زیبا به همراه سی دی صوتی و تصویری برای خردسالان در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

مریم اسلامی، شاعر و نفر دوم پنجمین جشنواره شعر فجر درباره حضور خود و آثارش در نمایشگاه کتاب به فارس گفت: چاپ اول مجموعه «لالایی‌ها» در فروردین ماه سال جاری از سوی انتشارات «گوهر اندیشه» منتشر شد که در نمایشگاه کتاب تهران به همراه سی‌دی رونمایی و به علاقمندان ارائه می‌شود.

این شاعر با بیان اینکه مجموعه «لالایی‌ها» در 12جلد منتشر شده، افزود: این مجموعه بر اساس ماه تولد کودکان و صور فلکی هر ماه سروده شده است، هرجلد این مجموعه 12 چهارپاره دارد و با هدف آشنایی کودکان با نجوم و صور فلکی موجود در آسمان شب سروده و منتشر شده است.

اسلامی با اشاره به نام دیگر اثر خود، ادامه داد: چاپ اول مجموعه «سی شعر، سی ضرب‌المثل» برای گروه سنی کودکان نیز در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و ارائه می‌شود، این اثر شامل 30 شعر در قالب چهارپاره است، در پایان هر شعر ضرب‌المثل مربوط به همان شعر به مخاطب بیان می‌شود و به منظور آشنایی کودکان با کاربرد ضرب المثل‌های رایج و حفظ این گنجینه غنی سروده و منتشر شده است.

نفر دوم پنجمین جشنواره شعر فجر درباره زمان سرایش اشعار این کتاب، خاطرنشان کرد: کتاب «سی شعر، سی ضرب‌المثل» شامل اشعار سال 85 تا 87 است که در حدود 34 صفحه، قطع پالتویی بزرگ از سوی انتشارات «گوهر اندیشه» منتشر شد.

اسلامی درباره دیگر اثر راه‌یافته خود به نمایشگاه کتاب تهران، ‌ابراز داشت: «ترانه‌های کودکانه» عنوان دیگر اثر بنده است که شامل 7 جلد در بسته‌بندی‌های زیبا به همراه سی دی صوتی و تصویری برای خردسالان در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر جلد این اثر حدود 8 چهارپاره وجود دارد، تصریح کرد: «مامانی می‌خوام بزرگ بشم»، «برف اومده دوباره»، «بابایی نباشی خسته»، «پسر دارم دسته گل»، «دختر دارم چه دختری»، «سلام به بابا، سلام به مامان» و «بیا به مهد کودک» عنوان این هفت جلد را تشکیل می‌دهند و موضوعات مختلفی مانند «خونه‌ ما»، «زمستون و برف»، «خداوند»، «بازی» و موضوعاتی از این قبیل که بیشتر بچه‌ها با آن روبرو هستند در این مجموعه وجود دارد.

اسلامی درباره دیگر اثر خود، تصریح کرد: مجموعه‌ای 6جلدی با موضوعات مختلف از قبیل؛ طبیعت، بازی‌ها، خانواده و اسباب‌بازی در قالب چهارپاره به زبان محاوره برای گروه سنی خردسالان شامل سروده‌هایم در سال‌های 86 و 87 در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: 3جلد این مجموعه 6جلدی با عنوان «شعرهایی برای دختر کوچولوها» و 3جلد دیگر آن با عنوان «شعرهایی برای پسر کوچولوها» است، این اثر در حدود 14 صفحه، قطع خشتی بزرگ از سوی انتشارات «قدیانی» در حال انتشار است.

اسلامی با بیان اینکه هر جلد از این مجموعه دارای 11 شعر با حال و هوای دختران و پسران است، اظهار داشت: «اتل متل روبوسی»، «وقتی که من عروس شم»، «چرخ چرخ عباسی» نام مجموعه‌های شعر برای دختران و عنوان مجموعه‌های پسران؛ «من خلبانم، در آسمانم»، «گربه‌ خونه‌ی ما» و «وقتی که بابا بشم» است.

وی درباره کتاب‌های تجدید چاپ خود در نمایشگاه ابراز داشت: کتاب «48 لالایی برای چهار فصل» برای خردسالان در گذشته از سوی انتشارات «قدیانی» منتشر شده بود به صورت‌های مختلف و در قطع‌های متعدد منتشر و تجدید چاپ شد، فضای لالایی‌ها؛ توضیح فصل‌های مختلف را تشکیل می‌دهد،‌چاپ اول آن سال 87 است.

اسلامی افزود: کتابی با عنوان «نامه‌ات همین الان رسید» شامل 13 شعر نوجوان در سال 88 از سوی انتشارات «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منشرشد، این اشعار در قالب سپید، سینمایی و چهارپاره با موضوع «بهار»، «آشتی»، «مترسک»، «دوستی»، «زیارت» و غیره سروده شده است، تصور می‌کنم چاپ اول آن در نمایشگاه باشد چرا که تیراژ بالایی داشت.

نفر دوم پنجمین جشنواره شعر فجر در ادامه درباره آثار در دست چاپ خود ابراز داشت: «شعر و رنگ» مجموعه‌ای 6 جلدی برای کودکان در انتشارات «قدیانی» در دست چاپ است، این اثر شعری را در قالب چیستان ارائه می‌شود، سپس تصویری در هم به کودک ارائه می‌شود و پاسخ آن چیستان را باید از تصویر پیدا و رنگ کند که مناسب تقویت هوش کودکان است.

به گفته وی، هرجلد این اثر 11چیستان در قالب دوبیتی با موضوعاتی از قبیل؛ حیوانات، آسمان، خیابان و فضای شهری، لوازم و اشیاء منزل است که شامل سروده‌های سال 88 بنده است.

اسلامی درباره دیگر مجموعه در دست انتشار خود، تصریح کرد: مجموای شامل شعر و نقاشی به نام «نقاشی‌های کوچک، شعر‌های مهد کودک» در دست انتشار دارم، در این اثر یک صفحه نقاشی و در صفحه‌ای دیگر یک شعر مربوط به همان نقاشی به کودک ارائه می‌شود، در هر مجموعه این اثر 11 شعر در 6 جلد است، این مجموعه مراحل نشر خود در انتشارات «قدیانی» سپری می‌کند.

این شاعر درباره دیگر اثر در دست انتشار خود، ابراز داشت: منظومه بلندی با عنوان «یک نفر کنار ما همیشه راه رفته است» با موضوع «عاشقانه‌های ماه و دریا» شامل سروده‌هایم در سال 88 برای گروه سنی نوجوانان در دست انتشار دارم که در حدود 30صفحه است که در انتشارات «نسل نواندیش (من و کیمیا)» مراحل نشر خود را می‌گذراند و پس از نمایشگاه کتاب تهران روانه بازار نشر می‌شود.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =