راه سختی داریم اما به موفقیت خوش‌بین هستم

علیرضا نصرآزادانی تکواندو کار اسبق ایران این روزها هدایت تیم ملی بلژیک را برعهده دارد.

یگانه عصاری: نام علیرضا نصر آزادانی برای ما یادآور مدال‌های رنگارنگ تکواندو است. کاپیتان سال‌های نه چندان دور تیم ملی ایران، که حالا سرمربی تیم ملی بلژیک است و برای موفقیت تیمش در عرصه‌های مختلف جهانی و به خصوص المپیک تلاش می‌کند. او در گفتگو با جام جم، از قبول این پیشنهاد و شرایط این روزهایش در کشور بلژیک گفت.
پس از تجربه مربی‌گری در تیم ملی بلژیک، حالا سرمربی این تیم هستید. از قبول این پیشنهاد بفرمایید.
من دو سال به عنوان مربی در تیم بلژیک مشغول به فعالیت بودم و حالا چند ماهی است که به عنوان سرمربی فعالیت می‌کنم. خوشحالم که خداوند این لطف را در حق من کرد و شرایط موفقیت و پیشرفتم را مهیا کرد. سرمربی بودن شرایط خاص خودش را دارد و مسئولیت‌پذیری و کار بیشتری می‌طلبد. امیدوارم خداوند کمک کند که در این مسیر موفق باشم.

از شرایط تیم راضی هستید؟ باید برای کسب چند سهمیه باقی مانده هم بجنگید.
خدارا شکر شرایط خوبی داریم. در گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشتیم، سعی کردیم سهمیه المپیک بگیریم و موفقیت جهانی کسب کنیم. الان امیدواریم که بتوانیم سهمیه های بیشتری را به دست بیاوریم و تیم ملی بلژیک با نفرات بیشتری وارد المپیک شود.

در روزهای پاندمی کرونا در جهان، شرایط شما چطور است؟
شرایط برای همه سخت بود و هست و مربوط به کشور خاصی نیست. در حال حاضر شرایط زندگی همه مردم جهان تغییر کرده است. همچنین برای ورزشکاران سخت‌تر هم بود چون مسابقات و اردوها تحت تاثیر قرار گرفت. امیدوارم این شرایط زودتر تمام شود و همه مردم جهان و به خصوص مردم کشورم بتوانند دوباره به شرایط عادی برگردند. 

از تیم و کادر شما خدایی نکرده کسی به این ویروس مبتلا شد؟
نه خدارا شکر کسی مبتلا نشده است و امیدوارم این روند ادامه هم داشته باشد.

اوضاع تمرین‌ تیم شما در این روزها چقدر تحت تاثیر شرایط قرار گرفت؟
تمرینات ما هرگز به خاطر کرونا تعطیل نشد. با مدیریتی که انجام دادیم ، بچه‌ها از هفت ماه پیش به صورت گروه گروه فعالیت می‌کردند و خدا را شکر تمرینات ما تعطیل نشد و وقفه‌ای بینشان نیفتاد. تمارین کماکان هم ادامه دارد و برای مسابقات باشگاه‌های اروپا که هفته آینده در کرواسی است، آماده می‌شویم. این تورنومنت قبل از قهرمانی اروپا است. مسابقات قهرمانی اروپا در چهار وزن المپیک در ماه دسامبر برگزار می‌شود و بعد از آن ، مسابقات کسب سهمیه المپیک در ماه ژانویه است که امیدوارم بتوانیم تعداد سهمیه‌مان را بیشتر کنیم. راه سختی را داریم اما خوشبین هستیم که بتوانیم این مراحل سخت را با موفقیت به پایان برسانیم.

پس از یک وقفه در المپیک، حالا اعلام شده است که المپیک دیگر تحت هر شرایطی برگزار می‌شود. شرایط حضور در المپیک را چطور می‌بینید؟
با برنامه‌ریزی‌های کمیته بین المللی المپیک و مسئولین وزارت ورزش کشور ژاپن ، المپیک قرار است برگزار شود و امیدواریم برگزاری آن بدون هیچ مشکلی باشد و شاهد موفقیت تیم ما و تیم ایران باشیم. این شرایط به هر حال هست و هم تیم‌ها و هم مسئولین باید بجنگند تا با کمترین مشکلی به این المپیک برسند. 

این روزها چقدر پیگیر اخبار ایران و تیم ملی هستید؟
من اخبار ایران را دنبال می‌کنم و می‌دانم که بعد از تعطیلی‌هایی که به خاطر کرونا بود و وقفه‌هایی که ایجاد شده بود، حالا تمریناتشان را شروع کرده‌اند و از طرف فدراسیون شرایط بسیار خوب و امنی برایشان فراهم شده است، مرتب تست می‌دهند و با رعایت کامل پروتکل‌ها به انجام تمرین‌ها مشغول هستند. خدارا شکر می‌کنم که این شرایط خوب برای تیم ملی مهیا شده است و امیدوارم شاهد موفقیت ملی کشورم در مسابقات بین المللی و به خصوص المپیک باشیم. همچنین باید از همه کسانی که برای تکواندو زحمت می‌کشند و مرا حمایت کردند، تشکر کنم و به امید روزی که جهان پر از صلح و دوستی، امنیت و عدالت باشد.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =