«آفرینش های ادبی در...» اثری از سید رضی پیرامون وجه ادبی گفتار پیامبر بزرگوار اسلام است که در آستانه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «آفرینش های ادبی در گفتار نبوی» اثری از سید رضی پیرامون وجه ادبی گفتار پیامبر اعظم(ص) است که چهار سال پیش به مرکز چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد که بعد از سرگردانی بلند مدت، بالاخره مترجم این اثر در آستانه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران از رونمایی این کتاب در روز 16 اردیبهشت خبر داد.

دکتر محمد مهدی جعفری درباره این اثر به خبرآنلاین گفت: «سید رضی در این کتاب به بیان 360 نکته ادبی در احادیث نبوی می پردازد. من کار تحقیق و ترجمه این اثر را حدود سال 87 به پایان رساندم و امسال این اثر بعد از طی مراحل مختلف در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود.»

به گفته وی در این اثر منابع احادیث نقل شده مورد بررسی قرار گرفته است به طوری که کتاب از یک اثر ادبی صرف تبدیل به به یک اثر تحقیقی مستند شده است. حاصل اینکار در 480 صفحه به انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شد که البته بعد از واگذاری این بخش به اوقاف چند سالی کار انتشار اثر به تعویق افتاد.

جعفری با اشاره به اینکه کتاب دیگری از او با عنوان «آیت الله طالقانی و تفسیر پرتویی از قرآن» از سوی انتشارات خانه کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود، گفت: «این اثر در ادامه سلسله کتاب‌های «ایرانیان و قرآن» و شامل چهار بخش شرح حال مفسر، روش تفسیری پرتوی از قرآن، پرتوی از قرآن و گزارشی از مهم‌ترین مباحث تفسیری پرتوی از قرآن است.»

جعفری در توضیح این کتاب گفت: «فصل چهارم این کتاب نیز مشتمل بر 18 بخش است که انسان، راز هستی انسان در خلافت‌الهی، توحید، وحی، اسلام، نبوت، امامت، مسایل مالی و اقتصادی، شورا و مردم سالاری، ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه برهان ابدیت و جاودانگی کتاب، شفاعت، تقوا یا پرواپیشگی، توبه، خیر و معروف و منکر، شهید یعنی برگزیده در میدان آزمایش، گواهان حق و نمونه‌های خیر و کمال و یاری جستن از صبر و صلاة از آن جمله‌اند.»

محمد مهدی جعفری متولد 1318 دارای مدرک دکترای فرهنگ عربی و علوم قرآنی، استاد دانشگاه شیراز و مترجم و مصصح نهج البلاغه است که تاکنون از وی ترجمه های بسیاری از زبان عربی به فارسی منتشر شده است. ترجمه کتاب امام علی ابن ابی طالب (ع) در 8 جلد از عبد الفتاح عبد المقصود، ترجمه کتاب همکاری های اجتماعی از شیخ محمد ابوزهره، ترجمه کتاب روش تربیتی اسلام از محمد قطب و...از جمله ترجمه های او محسوب می‌شود که با استقبال خوب اهل فن و مردم روبرو شده است.

191/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =