۲۷۰۰مترمربع از حریم و بستر تالاب دریابک در قزوین آزادسازی شد

با اخذ دستورات قضایی و تلاش و پیگیری شبانه روزی همکاران دفتر مهندسی رودخانه و امور منابع آب شهرستان قزوین بیش از ۲۷۰۰متر مربع از حریم و بستر تالاب دریابک در شهرستان قزوین رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین، یداله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدیده زمین خواری و همچنین حفظ و حراست از بستر و حریم رودخانه ها به عنوان ثروت ملی و اجرای دقیق قانون توزیع عادلانه آب اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی امر در گام نخست اقدام به شناسایی تصرفات واقع در محدوده بستر و حریم رودخانه های استان و اخذ دستورات قضایی یکپارچه و سراسری به منظور تسریع در اجرای برنامه برخورد با متخلفین کرده است و در حال حاضر نیز آزادسازی و رفع تصرفات در دستور کار این شرکت قرار دارد.
ملکی ادامه داد: طی سنوات گذشته عده ای افراد اقدام به تصرف حریم و یا بستر بعضی از رودخانه های استان کرده اند که با تلاش همکاران، تشکیل پرونده در مراجع قضایی و اخذ دستورات لازم رفع تصرفات در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در همین راستا نیز با همکاری و همراهی نیروی انتظامی با تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بیش از ۲۷۰۰مترمربع از اراضی اطراف تالاب دریابک در شهرستان قزوین رفع تصرف شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان با اشاره به  اهمیت حریم و بستر رودخانه ها عنوان کرد: رودخانه محل و خانه آب به شمار می رود و حریم و بستر آن نیز براساس مطالعات دقیق بر حسب میزان آب عبوری در بلند مدت تعیین می شود. لذا هر گونه دخل و تصرف در این حریم ضمن غیرمجاز بودن می تواند در هنگام بروز سیل خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر را نیز به همراه داشته باشد در نتیجه این شرکت با هرگونه تصرف در اراضی اطراف رودخانه بر اساس دستورالعمل ها و مقررات بطور جدی برخورد می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =