وزیر امورخارجه در خصوص روابط ایران با مصر گفت: طرفین علاقه‌مندند که سطح روابط ارتقا یابد، این یک پروسه‌ است که مدتی زمان می‌برد اما امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم روز استقلال پاکستان که چهارشنبه شب با حضور سفرا و مقامات سیاسی، فرهنگی و نظامی مقیم ایران در خانه پاکستان برگزار شد، گفت:‌ روابط اقتصادی و سیاسی ما با پاکستان 1.2 میلیارد دلار است که ما باید این سطح را افزایش دهیم. در اجلاس آتی کمیسیون مشترک در خصوص ارتقای سطح روابط تجاری اقدامات لازم را خواهیم داشت.

وی در خصوص اهداف سفر رحمان ملک وزیر کشور پاکستان به ایران و دستاوردهای این سفر نیز اظهار داشت: ما دیداری 3ساعته با یکدیگر داشتیم و رحمان ملک با وزیر کشورمان نیز یک جلسه طولانی داشت که در آن در مناسبات و روابط بین دو کشور به صورت صریح مسائل متعددی مطرح شد و اینکه چگونه اگر مشکلی وجود دارد آن را مدیریت کنیم و مسائل کوچکی را که رخ می‌دهد اجازه ندهیم مشمول مرور زمان شود تا به یک معضل بزرگ تبدیل شود.

وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دایر شدن سفارتخانه در مصر و ایران از سوی دو کشور نیز گفت: هرگاه روابط ما به سطح سفیر ارتقا یافت، قطعاً سفارت نیز ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز دفتر حفاظت از منافع در مصر داریم، یادآور شد: طرفین علاقمندند که سطح روابط ارتقا یابد و در تماس هستیم تا این روابط را ارتقا دهیم. این یک پروسه‌ است که مدتی زمان می‌برد اما امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.
صالحی در خصوص دعوت وزیر خارجه مصر از وی برای سفر به این کشور نیز گفت:‌ اگر خدا بخواهد به مصر سفر خواهم کرد.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =