مجموعه «تفسیر روز» یحی یثربی در نظر دارد مسائل و موضوعات جامعه امروز همچون «سیاست اسلامی، مشکلات علما و مدیران جامعه، دین درست و مباحث خرافی و...» را بر مبنای قرآن و با زبانی ساده باز تعریف کند.

به گزارش خبرآنلاین، سیدیحیی یثربی در کتاب «اسرار مرگ و زندگی» با زبانی ساده به دور از اصطلاحات فلسفی به بیان دیدگاه های فلاسفه اسلام و غرب پرداخته است.

بخشی از این کتاب پیش تر در کتابی با عنوان «مرگ و زندگی از دیدگاه حضرت علی (ع)» منتشر شده بود و نویسنده اکنون با اضافه کردن بخشهای متعددی در خصوص دیدگاههای فلاسفه مختلف اسلامی و غربی درباره زندگی و مرگ و تغییر نام اثر؛ بار دیگر آن را به ناشر سپرده است.

این کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی انتشارات «قو» عرضه می شود.

یثربی درباره این اثر به خبرآنلاین گفت: «فلاسفه دیدگاههای مختلفی درباره مرگ و زندگی دارند؛ برخی مرگ را کاملا طبیعی می دانند و برخی نظرات متفاوتی در این باره ارایه می دهند اما آنچه که بیشتر در این کتاب در پی آن هستم؛ بیان این نکته است که «انسان چگونه باید زندگی کند و چرا باید از مرگ بترسد».

به گفته وی؛ کتاب در فصل‌های مختلفی چون «مفهوم مرگ و زندگی»، «اهمیت زندگی»، «معنای سرزنش دنیا در زبان پیشوایان»، «چرا از مرگ می ترسیم» و «چرا بزرگان مشتاق مرگ هستند» به بررسی دیدگاه‌های فلاسفه می‌پردازد.

یثربی همچنین در خصوص سایر آثاری که از وی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود، گفت: «جلد سوم و چهارم «تفسیر روز» برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه می‌شود؛ این کتاب نگاهی امروزی به آیات قرآن دارد و بسیار ساده تر از دیگر تفاسیر قرآن است.»

تفسیر روز

بنابراین گزارش در این کتاب تلاش شده است تا مسائل و موضوعات جامعه امروزی بر مبنای قرآن باز تعریف شود؛ مسائلی چون «اعتبار انسان، حقوق اساسی فردی و اجتماعی او، اصالت و اعتبار عقل و اندیشه انسان، روش درست‌اندیشی، دین درست، ادیان و مذاهب باطل و خرافی، خداشناسی، پیامبرشناسی، رابطه انسان و خدا، سیاست اسلامی، مشکلات علما و مدیران جامعه، مشکلات جهان و جهان اسلام، مدیریت جامعه اسلامی».

این استاد فلسفه ادامه داد: «سومین جلد از این تفسیر روز شامل سوره‌های انعام، انفال، اعراف و توبه از سوی انتشارت امیرکبیر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود. ضمن اینکه این تفسیر در چهارمین مجلد، سوره‌های «هود» تا «کهف» را در برمی‌گیرد.»

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =