فارس اتحادیه صنف گرمابه‌داران و سونای خشک و بخار تهران در نامه‌ای نسبت به افزایش 35 برابری قیمت آب و 10 برابری نرخ گاز اعتراض کردند.

 اتحادیه صنف گرمابه‌داران و سونای خشک و بخار تهران در نامه‌ای به احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نوشتند: در پی اجرای طرح(قانون) هدفمندی یارانه‌ها، قبوض آب بها به میزان 35 برابر و گازبها به میزان 35 برابر و گاز بها به میزان 10 برابر افزایش یافته است.
در این نامه آمده است: تا ماه‌های گذشته نرخ آب گرمابه‌ها هر متر مکعب 250 ریال محاسبه می‌شد، ولی اکنون به میزان 7000 ریال و گاز نیز از 60 ریال در متر مکعب به 600 ریال افزایش یافته است.


نویسندگان این نامه اضافه کردند: گرمابه‌ها به پایین‌ترین دهک‌های جامعه خدمت‌رسانی می کنند، کسانی که متشکل از کارگران میادین میوه‌ و تره‌بار و ساختمان، افاغنه، سربازان و مسافران و افراد ساکن در مناطق پرجمعیت و پرتراکم جنوب شهر هستند و اکنون در پی تهدید سازمان‌های یاد شده یعنی سازمان آب و شرکت گاز مبنی بر قطع انشعاب در فروردین سال 90، گرمابه‌ها دیگر قادر به ادامه فعالیت نبوده و مجبور به تعطیلی واحدها خواهند شد. از سوی دیگر تعطیلی واحدها مسائل بهداشتی را برای جامعه به وجود خواهد آورد.
گرمابه داران در نامه خود اضافه کردند: دولتمردان ما نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد.


خداوند متعال خود شاهد و ناظر به وضعیت این صنف است، ولی آیا مسئولان نیز آگاهند؟ ما کماکان منتظر یک حرکت انقلابی از یکی از مسئولان نظام برای این صنف مظلوم می‌مانیم، از شما برادر متعهد نیز می‌خواهیم در این امر ما را یاری دهید.
بر اساس این گزارش در این نامه همچنین آمده است، بدینوسیله اینجانبان اعضای اتحادیه صنف گرمابه‌داران اعتراض خود را نسبت به تغییر تعرفه آب‌بها از تعرفه خدماتی به تعرفه تجاری که منجر به افزایش آب‌بها از هر متر مکعب 250 ریال به حدود 10 هزارریال (40 برابر ) و گاز تا حدود 10 برابر اعلام می‌کنیم ، زیرا که ادامه فعالیت این صنف را ناممکن نموده است.
با توجه به اینکه در صورت تداوم وضعیت فعلی تمام گرمابه‌های تهران تعطیل خواهند شد از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی سریع داریم.
این نامه به امضای سید مهدی سجادی رئیس این اتحادیه و 80 نفر از گرمابه‌داران رسیده است.

* واکنش دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف به نامه گرمابه داران

جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار نیز نامه‌ای به امضای احمد کریمی اصفهانی برای سازمانهای مرتبط برای حل مشکل گرما‌به داران ارسال کرده است.
احتراماً ضمن ارسال نامه صنف گرمابه‌داران و سونای خشک و بخار تهران (کپی پیوست) به استحضار می‌رساند، با توجه به دستور اکید دین مبین اسلام به نظافت فردی افراد و با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌های استیجاری واقع در جنوب تهران فاقد حداقل امکانات بهداشتی به خصوص حمام بوده، لزوم وجود و ادامه کار گرمابه‌های عمومی در این اماکن ضروری است، ولی همانگونه که در نامه پیوست بدان اشاره شده متأسفانه به دلیل افزایش نرخ آب و گاز به چند ده برابر ادامه روند کاری این عزیزان با مشکل مواجه شده است.
لذا از آن سازمان محترم خواهشمندیم ضمن بررسی کامل موضوع، شرایطی فراهم آید تا گرمابه‌داران عزیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    0 0
    واقعا راست می گن در شمال شهر که حمام عمومی نیست فقط انتهای اشرفی (جهاردیواری یک حمام عمومی است که مشتریان آن کارگران و خانواده های ساکن فرحزاد هستندتا آن جایی که حقیر میداند حمامهای عمومی فقط در جنوب شهر کارایی دارند با قیمت نان نبود حمام چه می کند دولت با قشر ضعیف