پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران و تشدید طرح ترافیک برای مهار کرونا و آلودگی

ایسنا نوشت: رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد تعطیلی کامل دو هفته ای تهران برای کنترل شیوع کرونا را ارائه کرد.

 محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز کرونا در صدر اخبار است  چراکه به صورت طوفانی عمل می کند و با اینکه در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما شاهد شیوع موج سوم هستیم و متاسفانه وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی ها در کشور نزدیک به ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است و در تهران نیز این عدد به ۱۵۰ فوتی نزدیک شده است.


وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که باید اقدامات ویژه تری از آنچه تاکنون از سوی ستادکلی  اتخاذ شده، انجام شود افزود: این جور عملکرد و برنامه ریزی به نظر می رسد جواب نداده و توصیه این است که به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای نه برخی صنوف در تهران و برخی کلانشهرها باشیم و گرنه اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.


هاشمی با بیان اینکه در فصل پاییز قرار داریم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می شود که تاثیر جدی بر ایمنی گروه های مختلف دارد و باید افراد با آرامش با ان مواجه شوند، گفت: در حال حاضر نیز دغدغه معیشیت و گرانی زیاد شده و افراد نمی توانند برای تقویت بدن گوشت، مرغ، میوه و...بخرند چراکه متاسفانه گران است. مردم هم استرس گرانی دارند و هم امکان تغذیه مناسب ندارند و حالا هم الودگی هوا تشدید شده و در کنارش هم کرونا.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی و با بیان این که « وقتی روزنامه و سایت ها را چک میکنیم می بینیم دائم به هم متلک پراکنی بیهود می کنند» گفت: فکر میکنیم این متلک ها بچه گانه است و باید فکر اساسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حداقل تعطیل کنند تا مردم کرونا نگیرند، در مورد آلودگی هوا افزود: ما در آبان ماه  درپس شیوع  آلودگی هوا طرح ترافیک را تشدید و آن را از  درب خانه اجرا می کردیم و حالا هم باید این کار را مجددا انجام داد و اگر تعطیل شود حمل ونقل عمومی خلوت می شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    15 7
    اینم که فقط به فکر سرکیسه کردن مردمه. الان طرح ایشون بیشتر به نفع مردمه یا پر کردن جیب شهرداری؟! احتمالا طرح ترافیک رو تشدید میکنن بعدش خودشون میان میفروشن. از زمانی که یادمه 6ماه دوم سال به خاطر بنزین آشغال و استفاده از مازوت توی نیروگاهها ، هوای تهران آلوده بوده. بعدش اینا تنها کاری که میکنن طرح ترافیک گذاشتنه. تمام این پولایی که اینهمه سال بابت این طرح گرفتین چی شد؟!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    14 6
    توی این شرایط هم به فکر درآمد خودشون از طرح ترافیک هستند انگار نه انگار مترو شلوغه
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    19 6
    اگر طرح ترافیک را تشدید کنند مجبوریم ما که با خودروی شخصی به اداره میرفتیم هم با اتوبوس و مترو برویم و به جای مردن از آلودگی هوا در اثر ابتلا به کرونا و ازدحام و جابجایی ویروس در حمل و نقل عمومی بمیریم. این همه تدبیر را از کجا میارین مسئولین محترم.
  • سهیلا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    22 1
    خواهشا تعطیل کنید بخدا ما با اتوبوسهای بی آر تی و ازدحام جمعیت داخل آن میاییم سرکار و اصلا امنیت از لحاظ کرونا نداریم. فکری بحال ما که ماشین نداریم و توان پرداخت کرایه ماشین هم نداریم بکنید. توروخدا دو هفته کلا تعطیل کنید تهران رو به هیچ کجای مملکت و بیکاریش برمیخوره
  • پدرام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    17 0
    نظرات شورای شهر تشریفاتی است و چندان کسی بهش توجه نمیکنه متأسفانه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    14 0
    مثل اینکه کارکنان تامین اجتماعی هم به تعطیلات رفتند که حقوق بازنشستگان این سازمان دراین ماه در موعد مقرر پرداخت نشده
  • reza IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    21 1
    باید تعطیل بشه ... من خودم پرستار کرونا هستم...وحشتناک شده این روزامون
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    13 1
    الان یکماهه که هر روز میان فقط حرف میزنن دورکاری و تعطیلی و چی و چی ولی همین طور آمار کرونا بالا میره و کاری صورت نمی گیره. نمیدونم این مسئولین منتظر چی هستن. یعنی یه تصمیم گرفتن انقدر کار سختیه؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    12 3
    چگونه ممکن است که با تشدید طرح ترافیک از درب خانه مترو و اتوبوس خلوت شود؟ فرمول جدید کشف کرده اید؟ از اول هم مشخص بود که با اجرای طرح ترافیک مترو و اتوبوس شلوغ می شود و به تعداد مبتلایان اضافه می شود. آیا شما جوابگوی مشکلات پیش آمده برای مردم هستید؟ چرا طرح های بدون کارشناسی ارائه می دهید؟