قالیباف بازهم به سفر استانی رفت /حضور با ماسک در بین مردم سیستان و بلوچستان +عکس

رئیس مجلس شورای اسلامی در روز نخست نظارت میدانی در استان سیستان و بلوچستان در منطقه محروم میرآباد در حاشیه چابهار حاضر شد و گفت‌وگویی بدون واسطه با مردم این مناطق داشت.

محمدباقر قالیباف امروز (دوشنبه، ۲۱ مهرماه) در روز نخست نظارت میدانی خود در استان سیستان و بلوچستان در جمع اهالی منطقه محروم میرآباد در حاشیه بندر چابهار حاضر شد و به مشکلات و دردِ دل مردم منطقه رسیدگی کرده و قول مساعد برای کمک بنیاد مسکن برای مشارکت در ساخت مسکن در این مناطق را داد.

همچنین در این بازدید مولوی عبدالواحد امام جمعه موقت چابهار توضیحاتی را درباره ضرورت احداث فرودگاه در کنارک برای توسعه منطقه به قالیباف ارائه کرد تا از این طریق این منطقه با توسعه بیشتری همراه شود.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران این که فرودگاه در کنارک که ۵۰ کیلومتر فاصله دارد قرار داشته باشد به درد نمی خورد. این در حالی است که در منطقه آزاد باید فرودگاه وجود داشته باشد.

مولوی عبدالواحد افزود: اگر قرار است مثلا ۲۰ هزار گردشگر وارد چابهار شود آیا این امکان پذیر است که فرودگاه ۵۰ کیلومتر دورتر باشد و از این فاصله به آن ها خدمات رسانی کنیم؟ اگر یک تاجر بخواهد برای ترانزیت به منطقه آزاد چابهار بیاید آیا می تواند در ۵۰ کیلومتری وارد منطقه شود؟ منطقه آزاد الان هم مرز زمینی دارد و هم مرز دریایی و این که این منطقه مرز هوایی داشته باشد خواسته به حق برای منطقه است.

رئیس مجلس نیز پس از این نکات تاکید کرد که مجلس این نیازها را از نهادهای مسئول پیگیری خواهد کرد.

عزیمت رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود.

بازدید قالیباف از محل احداث فرودگاه چابهار 

در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از محل احداث فرودگاه، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار توضیحاتی درباره روند احداث این شهر فرودگاهی به رئیس مجلس ارائه داد.

محمد باقر قالیباف افزود: همه مصمم هستیم تا شهرفرودگاهی چابهار راه اندازی شود که دراین بندر کنار فرودگاه، راه آهن هم از اولویت های برنامه دولت و مجلس است.

روند احداث شهر فرودگاهی چابهار دوهفته‌ای است با کارشکنی‌های صورت گرفته متوقف شده است، هفته پیش تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس و شورای عالی امنیت ملی از محل احداث این شهر فرودگاهی بازدید کرد و استاندار سیستان و بلوچستان هم قول داد روند احداث در یک هفته آینده از سر گرفته شود.

فاز اول شهر فرودگاهی چابهار با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی منطقه آزاد چابهار قرار است تا سال آینده وارد فاز بهره‌برداری شود.

احداث شهر فرودگاهی چابهار در ۵ برنامه و سند بالادستی کشور آمده است و با توجه به موقعیت ویژه چابهار، بخش مهمی از ظرفیت این شهر به ترانزیت و صادرات کالا به مقاصد بین‌المللی اختصاص خواهد یافت.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442640

برچسب‌ها