اسفندیار رحیم مشایی در واکنش به اعتراضات به جشن جهانی نوروز گفت: چرا برخی سفر و لبخند مردم را معادل گناه می‌دانند، چرا جشن نوروز را تقبیح کردند مگر در این جشن چه اتفاقی افتاده است؟

رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: یک حجم سنگینی از تعامل، همفکری و برنامه‌ریزی در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی انجام شد و در سطح ملی تلاش سنگینی را مجموعه پلیس اعم از نیروی پلیس انتظامی،‌ پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس امنیت انجام دادند که بعضاً مشاهده نمی‌شود اما باید سپاسگزار آنها باشیم.

به گفته مشایی حجم اتفاق و حرکتی که در ایام نوروز انجام می‌شود اگر با برنامه‌ریزی نباشد به یک بحران تبدیل می‌شود: در دنیا سابقه سفرهای فراوان داریم و در تعداد سفرها در رتبه‌های ممتاز نیستیم اما برای مقایسه در حجم 2 هفته در مقیاس جهانی و در سطح ملی جزء پدید‌ه‌های ممتاز هستیم؛ چرا که در کمتر کشوری این‌گونه است که با برنامه‌ریزی یک فضای خوب ایجاد شود تا این حجم سفرهای زیاد در مدت دو هفته صورت گیرد.

به عقیده رئیس دفتر رئیس جمهور شادمانه‌ترین فضای ملی_مردمی ایام نوروز است: نوروز سنت حسنه‌ای است که مورد تأیید پیامبران و ادیان الهی بود و مورد تقدیر و تجلیل آنها قرار گرفت و به همین دلیل است که باقی ماند و خشک نشد. کسانی بودند که خواستند نوروز را از بین ببرند اما نتوانستند. پیامبر اسلام نوروز را تأیید کرده‌اند چرا که نوروز سراسر خوبی است.

مشایی همچنین گفت: نوروز یک فرصت است تا حلقه ارتباطی آسمان و زمین را تبیین و چهره زیبای دین و اسلام ناب را عرضه کند. دولت هم باید انبساط روحی مردم را مطالبه کند. ما برای اینکه انتظار کارهای بزرگ از مردم را داشتیم باید دو کار بزرگ در خصوص آنها که یکی احساس بزرگی و غرور ملی و دومی انبساط ملی است را انجام دهیم.‌ ملت افسرده انگیزه جوشش و خروش ندارد و در درون خود غرق است و حق و منفعت را نمی‌فهمد که قیام کند. قیام مختص روحیه آزاد شده است. آدمی که بخواهد عدالت را مطالبه کند باید هزینه بدهد و قدرت داشته باشد. مردم ایران باید شادمانه زندگی کنند و این حقیقت دین است و کسی که این را نخواهد زور بیخود می‌زند چرا که مردم نمی‌پذیرد.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین درباره تحولات منظقه که بخشی از آن همزمان با نوروز بود، گفت: نوروز در مقیاس جهانی بیانگر شادمانی و میزان رضایتمندی ملت ایران است. منطقه به هم ریخته است اما نوروز در ایران برگزار می‌شود و اثر آن در منطقه و ایران این است که همه می‌گویند ایران سرزمین ثبات است. یکی از قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران شب نوروز یا یک شب قبل از نوروز صادر شد ولی مردم بعد از قطعنامه به صورت میلیونی به سفر رفتند و این نشان داد قطعنامه‌ها تأثیری بر ملت ندارند.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردین IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    با اینکه تا حالا مخالف حضور ایشان در دولت بودیم اقرار میکنم اشتباه کرده ایم و ثابت کرد فرزند ایران و به ملیت ایرانی ارج مینهد بنابراین شایسته هر سمتی میباشد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    میتوان گفت , کمتر کسی به ارزش و منزلت و توانائی های ایشان پی برده است شایان ذکر است که ذره ذره بر محبوبیت ایشان در منظر عموم افزوده میشود .
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    میتوان گفت , کمتر کسی به ارزش و منزلت و توانائی های ایشان پی برده است شایان ذکر است که ذره ذره بر محبوبیت ایشان در منظر عموم افزوده میشود .
  • ايراني IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    جناب اسفنديارخان فراموش نكنندكه مدت جنگ تحميلي كه ايران زيربمب وآتش مستكبران شرق وغرب علم بودجشن نوروز برقراربود ومردم اين سنت ديرين را راج مي نهادند
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    درود بر او
  • مهدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    مشائی در چندین سخنرانی خوداز ایران و فرهنگ ایرانی بیشتر از فرهنگ های غیر ایرانی حمایت کرده ، امیدوارم ایشان در گفتارشان صادق باشند و همیشه ایران را به خاطر عدم وابستگی به دیگر فرهنگ ها و اندیشه های ناراست خرافه پرستانه عزیز و محترم بشمارد . در این صورت است که ازحمایت ایرانی برخوردار خواهد بود در غیر این صورت نه !
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    اگه خودتون از استاد حمایت نکنید کی میخواد ازش تعریف کنه ؟
  • مهران IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    يواش يواش داره ازت خوشم مياد فقط خداكنه حرفات سركاري نباشه
  • من هم منم IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    دورود بر جناب مشايي
  • :( IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    0 0
    اومدم بنویسم ازش خوشم اومده فکر کردم تنهام! انگار کم کم داره یار کشی میکنه. رو منم حساب کنین. البته ما نگاه نکردیم کی چی میگه نگاه کردیم چی گفته شده
  • آرش A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    0 0
    داداش شماها چقدر ساده اید! اینا برنامه ریزی واسه انتخابات دور بعدی ریاست جمهوریه! پس لطفا با دقت بررسی کنید.