یکی از نمایندگان مجلس گفت: احتمالا همین روزها رییس جمهور جواب نامه رییس مجلس در خصوص وزارت ورزش را خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا دهقان عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت​وگو با شماره اخیر هفته نامه «مثلث» در خصوص نامه رییس مجلس به رییس جمهور درباره تشکیل وزارت خانه ورزش گفت: آقای لاریجانی نامه​ای به آقای رییس​جمهور نوشته​اند که آقای احمدی​نژاد هم احتمالا در همین روزها جواب خواهند داد.

وی ادامه داد: من به شخصه دوست ندارم این بحث​ها و تصمیماتی که گرفته می​شود، وارد بحث​های سیاسی شود. چون در این صورت ورزش آسیب می​بیند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس مقابل تعلل دولت در خصوص تشکیل وزارت ورزش برنامه​های مختلفی دارد، گفت: اطمینان می​دهم که واقعا بحث مجلس سیاسی نیست، چون در نهایت وزیر را هم خود ایشان باید معرفی کند. وزیری هم که می​آید باید با خود ایشان هماهنگ شود. وزارتخانه زیر نظر خود ایشان است. پس نگرانی خاصی وجود ندارد.

دهقان در پاسخ به این سوال که « درصورت عدم تمکین دولت برای تشکیل وزارت ورزش مجلس چگونه برخورد می​کند؟ آیا خودش سرپرست تعیین می​کند؟» گفت: نه. مجلس نمی​تواند خودش برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کند. اما اهرم​های مختلفی هست که به موقع استفاده خواهد شد. مجلس اصلا علاقه​مند نیست که وارد مسائل تهدیدآمیز شود، چون گفتمان ما اساسا تهدید نیست. احترام متقابل است. اما قانون باید اجرا شود.

وی در واکنش به احتمال تشکیل نشدن وزارت ورزش و نگرانی​هایی که در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: من این احتمال را می​دهم و این نگرانی به حق است. من هم این نگرانی را دارم. اما حیف است که بین مجلس و دولت کشمکش ایجاد شود. دوست دارم این نگاه​ها را کنار بگذاریم و هم دولت و هم مجلس یک نشست تخصصی و کارشناسی نسبت به این موضوع داشته باشند.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =