۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

نادر مرتضی‌پور طی حکمی از سوی سرپرست دفتر موسیقی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی ارشاد،‌ علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این حکم چنین آورده است: «جناب آقای نادر مرتضی‌پور، نظر به تخصص، تجارب و پیشینه درخشان جنابعالی، به موجب این حکم شما را به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران منصوب می‌نمایم.»

همچنین در ادامه تاکید شده است: «امید است با بهره‌مندی از آرای اساتید شورای فنی ارکستر، نوازندگان برجسته و مجرب و نیز صاحب‌نظر موسیقی کلاسیک، درخشش ارکستر سمفونیک تهران بیش از پیش شده و عملکرد جنابعالی در مقام رهبر، ارکستر را از مرتبت و جایگاه شایسته برخوردار سازد.»

نادر مرتضی‌پور پیش از این و از آبان ماه 1389 به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران با این ارکستر همکاری می‌کرد. او از 10 سالگی به کنسرواتوار موسیقی تهران (هنرستان عالی موسیقی) رفت. همزمان با آموختن دروس پایه موسیقی نوازندگی کنترباس را هم شروع کرد. پس از پایان دوره هنرستان و اخذ دیپلم موسیقی به عنوان نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونیک تهران مشغول به کار شد.

او برای ادامه تحصیلات آکادمیک موسیقی در سال 1349 به امریکا رفت و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه میسوری ـ کلمبیا ادامه داد؛ او پس از اتمام تحصیلات مدتی در امریکا به تدریس نوازندگی و رهبری ارکستر پرداخت و سپس به ایران بازگشت و همکاری خود را با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان رهبر ارکستر و مدیر هنری آغاز کرد.

مرتضی‌پور از سال 1361 رهبر ارکستر مجلسی و سمفونیک صدا و سیما را هم به عهده گرفت. از عمده فعالیت های مرتضی‌پور ساماندهی ارکستر سمفونیک تهران پس از انقلاب بود که با برنامه‌ریزی منسجم برای ارکستر و تمرین قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی اجرای کنسرت‌های خیابانی، اجرای کنسرت در تالار وحدت، شهرستان‌ها و جبهه‌ها برای رزمندگان، کنسرت‌های آموزشی و اجرای قطعات آهنگسازان ایرانی همراه بوده است.

52141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =