در دیدار جلالی با سخنگوی وزارت خارجه روسیه چه گذشت؟

ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با استقبال از برگزاری سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه بر ضرورت ارتباط مستمر و نزدیکتر رسانه‌های دو کشور تاکید کرد.

جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد و  طرفین موضوعات مختلفی از جمله تحولات منطقه، اوضاع قره باغ، انتخابات آمریکا و همکاری های دو کشور در حوزه فرهنگی و برگزاری سومین نشست کمیته همکاری رسانه های دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 
دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه  آذر ماه سال گذشته با حضور سفیر ایران در فدراسیون روسیه، معاونان وزیران فرهنگ و ارتباطات و تنی چند از نمایندگان برخی از رسانه‌های دو کشور در مسکو  برگزار و توافقنامه همکاری رسانه‌ای در قالب کمیته رسانه‌ای ایران و روسیه میان  «محمد خدادی»  و   «الکسی کنستانتینویچ ولین»  معاونان وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه امضا  شد.

کاظم جلالی  همچنین در دیدار با زاخارووا ضمن قدردانی از مواضع روسیه در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و مسائل مربوط به ایران، به همکاری های دو کشور در زمینه تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ اشاره و بر لزوم تلاش برای حل مشکل رفت و آمد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه تاکید کرد.

ریاست روسیه بر شورای امنیت از امروز پنجشنبه آغاز شده و «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به همین مناسبت در سخنرانی خود اعلام کرد که امکان گفت و گو و بحث جدید در خصوص بازگشت تحریم ها علیه ایران در این شورا که آمریکا بر آن اصرار و پافشاری دارد، منتفی است وی  گفت: آنچه که بطور حتم اتفاق نخواهد افتاد، بررسی ساز و کار ماشه (اسنب بک) برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران است. و مساله بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =