رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره حذف چهار صفر از پول ملی کشور گفت: این تجربه‌ای است که در کشورهای همجوار بخصوص ترکیه آزموده شده است و این اقدام هیچ تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشته بلکه تجربه مثبتی در رشد اقتصادی این کشور بوده است.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر رقمی که در پول کشور ما وجود دارد رقم درشتی است و حذف صفرهای آن به نوعی واحد پولی ما را در مقابل دلار حفظ می‌کند تا بتوانیم هم ارزش پول ملی‌مان را حفظ کنیم و هم با این روش پول‌های سرگردان در دست مردم را به سمت بانک‌ها سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام تاثیری بر روند تورم ندارند، اضافه کرد: حذف صفرها تغییری در واحد پول کشور است که اگر اتفاق بیفتد در مقابل واحدهای پولی دلار، یورو، ین و لیر تاثیرگذار خواهد بود؛ ما هم امیدواریم واحد پولی و ارزش پول‌مان را حفظ کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واحد پولی ریال در اقتصاد کشور معنادار نیست و جایگاه خاصی ندارد، یادآور شد: وضعیت فعلی پول ما آن را در مقابل پول‌های بین‌المللی بی‌ارزش کرده است، ما در حال حاضر باید 1100 تومان بدهیم و یک تومان بگیریم در حالیکه اگر سه صفر حذف کنیم آنگاه تومان در مقابل دلار ارزش اقتصادی پیدا می‌کند و بحث‌های روانی هم قطعا در این زمینه تاثیرگذار است.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =