۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
جاودانگی را با کوندرا تجربه کنید

ایرنا نوشت: در مقایسه با سایر آثار کوندرا که بیش‌تر، اندیشه‌های سیاسی را مطرح می‌کنند کتاب جاودانگی از درون‌مایه فلسفی بیشتر و عمیق‌تری برخوردار است و مفاهیم جهانی‌تری را در خود می‌گنجاند.

اگر اهل رمان و داستان خواندن باشید محال است که نام میلان کوندرا را نشنیده باشید. یکی از معروفترین کتاب‌های کوندرا کتاب جاودانگی است. رمانی که نخستین بار در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید. مرگ و جاودانگی، موضوعات در هم تنیده اولین رمان کوندرا، پس از کتاب پرفروش خود «بار هستی» هستند.

جاودانگی اثر کوندرا، که خود او شخصیتی تأثیرگذار در روایت داستان است به بیان رابطه پرمشکل و طنزآمیزِ گوته، همسرش کریستین و برادر کوچکتر گوته یعنی بتینا در مقابل سه شخصیت پاریسی پل، همسرش اگنس و خواهر اگنس، لارا است.

 اگنس پس از مرگ پدرش، به شکلی متفاوت با زندگی خود رو به رو می‌شود و با این شوک متوجه می‌شود در حالی که زندگی خوبی با همسرش داشته، هیچ گاه شورِ عشق را در آن احساس نکرده است.

در سال ۱۹۹۰ کوندرا کتاب جاودانگی را به بازار داد. در مقایسه با سایر آثار کوندرا که بیش‌تر، اندیشه‌های سیاسی را مطرح می‌کنند این کتاب از درون‌مایه فلسفی بیشتر و عمیق‌تری برخوردار است و مفاهیم جهانی‌تری را در خود می‌گنجاند.

کوندرا نویسنده‌ای بی نظیر

بی‌شک میلان کوندرا یکی از بزرگترین نویسنده‌های معاصر است. نویسنده‌ای اهل جمهوری چک که به فرانسه تبعید شد و به تابعیت آن کشور درآمد. او خود را نویسنده‌ای فرانسوی می‌داند و پس از نوشتن جاودانگی به زبان چکی تلاش داشت که واسطه مترجم را حذف کند و مستقیماً به فرانسه بنویسد.

یکی از بهترین آثار کوندرا سبکی تحمل‌ناپذیر هستی است و در دوره‌هایی چاپ کتاب‌های او در چکسلواکی ممنوع اعلام شد. کوندرا تاکنون چندین بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات بوده‌است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =