۹۰درصد انبارهای قزوین شناسایی شدند

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: اطلاعات ۹۰درصد انبارهای کالا در استان تاکنون در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی اکبر کبیری، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: تعداد کمی از انبارهای قزوین به ویژه در نقاط روستایی هنوز شناسایی نشده و به ثبت رسیده اند که به زودی کار شناسایی و ثبت اطلاعات آنها انجام می شود.
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: شناسایی انبارها و ثبت آنها در سامانه مربوطه تاثیر زیادی در کاهش قاچاق دارد.
کبیری در ادامه یادآور شد: یک هزار و ۱۰۳نفر در حوزه تامین یا واردات کالاهای اساسی استان قزوین فعالیت تجاری دارند و کالاهای خود را در ۵۸ انبار کالا ذخیره می‌کنند.
این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵هزار تن برنج، ذرت، گندم، روغن موتور، لاستیک، شکر، سویا، چای و غیره در استان قزوین ذخیره شده است.
او در خصوص ذخیره سازی برنج در استان قزوین گفت: از بین فعالان تجاری، ۲۰۴نفر در زمینه تامین برنج فعالیت می‌کنند که ۲۹انبار برای ذخیره سازی کالاهای آن‌ها در نظر گرفته شده و تاکنون ۸۳۹تن برنج ذخیره سازی شده است.
کبیری به وجود ۳۰۶انبار فعال در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این مدت ۹ هزار و ۲۴۷نفر در سامانه جامع انبارها اطلاعات کالای خود را ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۵۸۱ نفر فعال در زمینه کالاهای کشاورزی، دامپزشکی و راهداری تایید سیستمی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۰درصد انبارهای استان قزوین شناسایی شده‌اند؛ گفت: ثبت نام در سامانه جامع انبارها به معنای وجود تعداد انبار نیست و هر کشاورز و فعال تجاری و تولیدی که بخواهد کالاهای خودش را جابه‌جا کند، باید در این سامانه ثبت نام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =