صیانت از جنگل‌ها و مراتع نیازمند عزم همگانی است

نماینده شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: زندگی بدون نعمت منابع طبیعی دارای ارزش نیست لذا همه در حفظ آن مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی اصغر خانی در دیدار صبح شنبه با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن تأکید بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع طبیعی شهرستانهای شاهرود و میامی، ابراز کرد: نهادهای ذی‌ربط مانند منابع طبیعی می‌بایست از ظرفیت مردم در انجام پروژه‌های آبخیزداری به‌صورت مشارکتی استفاده کنند.
وی ابراز داشت: در برخورد با متصرفان اراضی ملی که اقدام به تصرف عدوانی و تخریب اراضی ملی می‌کنند هیچ‌گونه اغماضی نباید صورت گیرد.
رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و تصریح کرد: منابع طبیعی نعمتی ارزشمندی که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام، تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی، درختان، آب‌وهوای پاک‌شده است.
خانی ضمن بیان اینکه شهرستان شاهرود چهار میلیون هکتار اراضی جنگلی و مرتعی دارد، افزود: با توجه به گستردگی وسعت اراضی ملی، می‌طلبد که در بحث بیابان زدایی کار و توسعه بیشتری انجام شود.
وی اضافه کرد با استفاده از ظرفیت دامداران و تعاونی‌های مرتع کاری طرح‌هایی همچون هلال‌های آبگیر، ایجاد فارو و کاشت بذور در مراتع در سطح شهرستان باهدف ثانویه واگذاری کارها به خود مردم در حال انجام است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =