وزیر ارشاد گفت: امسال گفته‌ایم که ساز و کاری را تعبیه کنند که مشکلات کتاب به خود نویسنده هم خبر داده شود و اگر جایی اصلاحی نیاز است، افراد خودشان سریعتر اصلاحات لازم را انجام دهند تا کار انجام شود.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز(چهارشنبه 17فروردین) در حاشیه دیدار با کارکنان وزارت ارشاد در گفتگو با مهر، نوید سالی سرشار از موفقیت را برای فرهنگ و هنر داد و گفت: امسال در همه معاونت‌ها، مراکز و سازمان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد اقدامات گسترده‌تری خواهیم بود و امیدوارم بتوانیم با روحیه‌ای جهادی با کمک همکارانمان این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد مجموعه‌های تابعه وزارت ارشاد امسال بیش از گذشته رضایتمندی مراجعه کنندگان را جلب کنند.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه کتاب بر لزوم تسریع در صدور مجوزها تاکید کرد و گفت: اقداماتی اساسی در این زمینه برنامه‌ریزی شده است. صدور مجوز موسسات، نشریات، کتاب و همه کارهایی که ما باید انجام دهیم، امسال سامان می‌گیرد.

حسینی در پاسخ به این سوال که «با توجه به تاکید شما بر لزوم تسریع در صدور مجوز کتاب‌ها، آیا اخبار خوبی برای مولفان و نویسندگان دارید؟» گفت: بله، قطعاً. البته ممیزی ضوابط خودش را دارد ولی امسال به صدور مجوزها سرعت خواهیم داد.

وزیر ارشاد ادامه داد: در گذشته اگر مشکلاتی در کتاب‌ها بوده، دوستان همکار ما به ناشران اطلاع داده‌اند اما شاید آنها گرفتار بوده‌اند و نتوانسته‌اند به موقع مراجعه کنند و موارد اصلاحی کتاب‌هایشان را انجام دهند و کتاب مانده است، در حالی که نویسنده از این موضوع اطلاع نداشته است.

وی گفت: امسال گفته‌ایم که ساز و کاری را تعبیه کنند که مشکلات کتاب به خود نویسنده هم خبر داده شود و اگر جایی اصلاحی نیاز است، افراد خودشان سریعتر اصلاحات لازم را انجام دهند تا کار انجام شود.

حسینی همچنین درباره نمایشگاه کتاب تهران که قرار است ماه آینده برگزار شود، افزود: نمایشگاه امسال بر اساس تجربیات خوبی که از سال‌های قبل داریم، برگزار خواهد شد.
60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =