۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳

تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد، کار طولانی‌ مدت می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش داده و به این ترتیب منجر به مرگ شما شود.

کارشناسان سلامت عمومی در دانشگاه کالج لندن متوجه شدند، افرادی که بیش از 11 ساعت در روز کار می‌کنند با احتمال دو سوم بیش‌تر نسبت به افرادی که بین 7 تا 8 ساعت در روز مشغول به فعالیت هستند ممکن است دچار حمله قلبی شوند.

در این بین باید احتمال نداشتن خواب کافی را نیز به دیگر مشکلات این کارمندان اضافه کرد، چرا که به دلیل مشغله کاری زیاد آن‌ها معمولا کم‌تر از 6 ساعت در روز می‌خوابند.

این مطالعات روی بیش از 7 هزار نفر و به مدت تقریبی 11 سال انجام شد تا دانشمندان بهتر به تاثیرات مخرب کار طولانی پی ببرند.
در این بین مشخص شد استرس ناشی از کارهای طولانی مدت نقش مهمی بازی می‌کند. تحقیقات قبلی هم نشان می‌دهد افرادی که دارای مقادیر بالایی از هورمون استرس به نام کورتیزول هستند با احتمال بیش‌تری ممکن است در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار بگیرند.

در طول این مطالعات نزدیک به 192 نفر دچار حمله قلبی شدند. افرادی که بیش از 11 ساعت در روز کار می‌کنند با احتمال 67 درصد بیش‌تر از افرادی که یک ساعت کاری استاندارد دارند ممکن است بیماری‌های قلبی را تجربه کنند.

پروفسور میکا کیویماکی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: کارهای طولانی‌مدت اثرات بدی روی زندگی انسا‌ن‌ها دارند. به همین دلیل پزشکان حتما در هنگام معاینه بیمار در مورد وضعیت شغلی آن‌ها نیز سوال بپرسند. این در حالی است که پزشکان بیش‌تر به فاکتورهایی مانند شاخص جرمی بدن(BMI) سن، فشار خون، کلسترول خون و دیابت توجه می‌کنند.

نتایج این تحقیقات می‌تواند زنگ خطری برای افرادی باشد که ساعت‌های طولانی مشغول به کار هستند. شاید زیاد کار کردن بتواند بخشی از مشکلات اقتصادی فرد را در کوتاه مدت حل کند، اما در آینده با آسیب رسیدن به سلامت شاید جایی برای جبران گذشته وجود نداشته باشد.

تلگراف، 5 آوریل

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک CH ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    من روزی 15 ساعت یا بیشتر کار می کنم خیلی ببخشید اینط.ری کار نکنم وقتی 30 سالم می شه هیچی ندارم همینطوری تو فقز دست و پا می زنیم