تلاش اینستاگرام و یوتیوب برای پشت سر گذاشتن تیک تاک

پس از مسدود شدن تیک تاک در هندوستان، اینستاگرام و یوتیوب قابلیت جدیدی ارائه کرده‌اند که بسیار به این نرم‌افزار شباهت دارد.

سیتنا نوشت: اینستاگرام اخیرا از یک قابلیت جدید به صورت آزمایشی در بعضی مناطق رونمایی کرده است که کمی برای ما تعجب آور است. این ویژگی جدید که Reels نامیده می‌شود شباهت بسیار زیادی به برنامه تیک تاک دارد. به تازگی نیز این قابلیت به هندوستان رسیده که در پی بن شدن تیک تاک در این کشور به نظر استراتژی زیرکانه‌ای می‌آید.

قابلیت Reels که به گفته اینستاگرام در جواب به تیک تاک است به کاربران اجازه می‌دهد از خود ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای ضبط کنند که دارای موسیقی است. روش کار این ویژگی نیز دقیقا مانند تیک تاک است. کاربران می‌توانند ویدئوهای کوتاه خود را ریمیکس کرده یا به اشتراک بگذارند. پس از اینکه در ابتدا Reels در برزیل ارائه شد، اکنون این قابلیت به کشورهای فرانسه و آلمان رسیده است. اکنون نیز کاربران هندی اینستاگرام می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

تلاش اینستاگرام و یوتیوب برای پشت سر گذاشتن تیک تاک

زمانی مناسب برای پیشرفت رقبای تیک تاک در هندوستان

به دلیل ممنوعیت تیک تاک در هند به دلیل افزایش تنش‌ها بین دولت این کشور و چین، فرصتی برای اینستاگرام و یوتیوب فراهم شده است تا جای این برنامه را در بازار بگیرند و از محبوبیت روزافزون فیلم‌های کوتاه در منطقه استفاده کنند.

با توجه به این مسئله، عرضه Reels در هند منطقی است و می‌تواند به اینستاگرام کمک کند تا رقیب سرسخت خود را از بین ببرد و یک ضربه مهلک به این نرم‌افزار چینی وارد کند. شایان ذکر است، یوتیوب ابزار جدید شبیه تیک تاک خود را نیز آزمایش کرده است. طبق گفته‌ها این قابلیت Shorts نامیده می‌شود، که بسیاری نیز انتظار دارند به زودی در بازار هند راه اندازی شود.

ممکن است این فقط آغاز راه باشد. در حالی که هند اقدام قاطعانه‌ای انجام داده، چندین کشور دیگر نیز در حال تحریم بالقوه تیک تاک هستند که از آن‌ها می‌توان به آمریکا و استرالیا اشاره کرد که قرار است این برنامه را در معرض بررسی کامل امنیتی قرار دهند تا خطرات آن را مشخص کنند. حداقل در این مرحله، تصمیم هند توسط برخی از طرفداران حفظ حریم خصوصی به عنوان مقدمه‌ای برای انجام اقدامات قوی‌تر علیه چینی‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =