خولیو ولاسکو ،سرمربی آرژانتینی الاصل تیم ملی والیبال با حضور در تهران کارش را شروع می کند.

او بامداد دیروز همزمان با کرش سرمربی تیم ملی فوتبال به تهران آمد . اما برخلاف همقطارش تنها امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی به استقبالش رفته بود. البته شانس آورد که  خبرنگاران وعکاسان برای سرمربی تیم ملی فوتبال در فرودگاه  بودند.او که سال قبل در تهران با مسئولان فدراسیون والیبال ایران مذاکره کرده بود، یک هفته بعد از برگشت به کشورش، به ایرانی ها ok  داد، با آمدن به تهران هم قراردادش را امضا کرد و هم کارش را استارت زد. با این حال او دراین مدت برای انتخاب بازیکنان و حتی دستیارانش ،بازیهای پلی آف را می بیند و خودش هم آن را به محض ورود تایید می کند:« در حال حاضر برای تماشای  بازی‌های پلی‌آف لیگ برتر و آشنایی بیشتر با بازیکنان ایرانی به تهران آمده‌ام.»

با این حال سرمربی فرصت دارد تا دستیارانش را انتخاب کند. آن هم تا اول خردادماه که اردوهای تیم ملی شروع می‌شود. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم می گوید:«کادر فنی و دستیاران ولاسکو در تیم ملی قبل از شروع اردوها در هفته اول خردادماه  معرفی می شوند.» با این که  تاکید فدراسیونی ها بر استفاده از مربیان ایرانی در تیم ملی است اما آنها طبق قول و قراری که با ولاسکو گذاشته اند، او اجازه دارد تا به صورت مقطعی فرد جدیدی را به کادر تیم ملی اضافه کند. رئیس فدراسیون هم روی این قضیه صحه می گذارد: «با ولاسکو به توافق رسیده ایم که از بین مربیان ایرانی دستیار انتخاب کند و هرجا که ضرورت ایجاب کرد هم به صورت مقطعی فردی را که تیم به او نیاز دارد به کادر فنی اضافه کند. شاید برای جام ملتهای والیبال آسیا تشخیص او حضور یک آنالیزور یا فرد دیگری باشد.او این اختیار را دارد که این فرد را به کادر فنی اضافه کند.»

پرافتخارترین مربی والیبال دنیا هم دراین باره به خبرآنلاین می گوید: «من هنوز درباره ترکیب دستیارانم با فدراسیون حرفی نزدم اما آمده ام تا خیلی زود این مسئله را روشن کنم و به بحث دستیارها برسم.» با صحبت های داورزنی همه شانس دستیاری ولاسکو را دارند.او می گوید: «همه بازیکنانی که حالا مربی اند شانس دستیاری ولاسکو در تیم ملی را دارند. آنها سرمایه های والیبال ایران محسوب می شوند. حضور ولاسکو هم فرصتی است تا آنها بتوانند در کنار او به تجربه هایشان اضافه کنند.»

با این حال بعضی ها حسین معدنی، سرمربی قبلی تیم ملی، بهنام محمودی، پیمان اکبری و سعید رضایی را از حالا در لیست کاندیداهای فدراسیون برای دستیاری ولاسکو در تیم ملی نوشته اند و خیلی ها هم معتقدند شانس معدنی برای حضور کنار ولاسکو بیشتر از بقیه است.حتی معتقدند محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون به خاطر نائب قهرمانی تیم ملی در بازیهای آسیایی گوانگ ژو  روی معدنی نظر دارد.البته او نظرش را پنهان نمی کند:«به نظر من شانس معدنی بیشتر از بقیه است.»با این حال حسین معدنی تا پیشنهاد رسمی به او داده نشود نمی خواهد فکرش را مشغول کند :«من درباره دستیاری ولاسکو تا به حال فکر نکرده ام.از طرفی پلی آف لیگ برتر ان قدر حساس است که ترجیح می دهم همه فکرم متمرکز تیمم شود ونتایجی که می گیرد.»

او درباره گفته های رئیس فدراسیون در محفل خصوصی برای حضور در کادرفنی تیم ملی می گوید:«اول باید پیشنهاد داده شود بعد فکر می کنم.من هم شنیده ام که آقای داورزنی  ضمنی با حضورم در تیم ملی موافق است اما مواقت ضمنی دریک محفل خصوصی تا پیشنهاد رسمی فاصله زیادی  دارد.»مربی پرآوازه والیبال دنیا برای یکسال فیعنی تا بعداز بازیهای المپیک 2012 لندن با ایران قرارداد دارد.هرچند که اولین شرط ایرانی ها برای هر مربی  قهرمانی آسیا والمپیکی شدن بود اما داورزنی حالا می گوید:«هدف ما قهرمانی جام ملتهای آسیا و حضور در جام جهانی و انتخابی المپیک است.» البته ولاسکو با این که قبل از این قولی برای رفتن به المپیک نداده بود حالا می گوید:«رسیدن به لیگ جهانی و البته المپیک از اهداف بزرگ ماست که باید خیلی زود برای شان کار کنیم. »

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرین IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    0 0
    ببینین والیبال چه پیشرفتی کنه.مزبیه خوبیه
  • مصطفی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    0 0
    این که کرشه چه ربطی به ولاسکو داره آخه جان برادر